מנכ"ל אריקסון ביורן אקהולם ישקול לכאורה להעביר את מטה החברה משבדיה לארה"ב, תוך שהוא מאותת בבירור שהחברה תמשיך להסיט השקעות מאירופה. בראיון ל-Bloomberg, אקהולם אמר שאירופה מפגרת מאחור ועל המחוקקים ביבשת לתת עדיפות למיזוגים ולהפחתת רגולציה כדי לשפר את המצב. "המסקנה הטבעית היא שנצטמצם באירופה ונגדל בצפון אמריקה", אמר.
אחת הטענות שיש לאריקסון היא שיש יותר מדי מפעילים סלולריים באירופה שמשקיעים פחות מדי. ריבוי המפעילים מייצר תחרות גדולה מאד, שבתורה שוחקת את הרווחיות ומצמצמת השקעות – מה שפוגע ביצרנית ציוד כמוה. טענה נוספת שיש לאריקסון היא שישנם 2 יצרני ציוד מרכזיים באירופה (היא ונוקיה), ועדיין מפעילים אירופאיים מעדיפים לא מעט לרכוש ציוד סיני מתוצרת וואווי.
יחד עם זאת נדגיש כי הדברים של אקהולם מתפרשים כאמירה בלבד, וככזאת שאמורה לזעזע מקבלי החלטות, אך בפועל הסיכוי שהמטה של אריקסון ינטוש את שבדיה נראה קלוש מאוד.
אקהולם הוסיף שסוגיית המעבר הרשמי לארה"ב עולה שוב ושוב, ולמרות הקשרים העמוקים של אריקסון באירופה, עליה להביט קדימה לעתיד. "האם נעביר את המטה בשלב כלשהו? זה בהחלט יכול לקרות".
בראיון המקיף, אקהולם גם ציין שהסנקציות האמריקאיות על וואווי לא היו יעילות והחברה הסינית נותרה המתחרה הגדולה ביותר. אריקסון מנסה להתגבר על התחרות באמצעות מו"פ והשקעות ב-Open RAN.
החברה התקדמה משמעותית בתחום ה-Open RAN בארה"ב, וזכתה בחוזה בשווי 14 מיליארד דולר עם AT&T בסוף 2023.
המנכ"ל הכיר בכך שגישת ה-Open RAN עשויה להוביל ליותר תחרות עבור אריקסון באופן כללי, אך הוסיף שפלטפורמה "אופקית" היא "הדרך שלנו לנצח את הסינים". בנוסף ל-Open RAN, אקהולם צופה שעסקי ה-API של הרשת יניבו הכנסות בשנה-שנתיים הקרובות.
החברה השבדית השקיעה רבות ב-API ב-2022, כשרכשה את ספקית הענן Vonage Holdings תמורת 6.2 מיליארד דולר. עם זאת, מאז היא ספגה הפסד של כ-4 מיליארד דולר בשווי הפעילות בסך הכל, בשל צמיחת שוק נמוכה מהצפוי.
אקהולם הודה שאריקסון "הפילה את הכדור" ו"איבדה פוקוס" על ליבת העסקים של Vonage, אך כעת היא מתמקדת יותר בביצוע התוכנית העסקית שלה.
















