חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הודיעה לחברות תקשורת בשבוע שעבר כי היא נמצאת בשלבי סיום התכנון הראשוני של פרויקט המטרו, תוך התקדמות במקביל להכנת מכרזי התשתית הראשונים ועבודות להעתקת תשתיות במוקדים שונים.
במכתב ששלחה נעה אורן, משנה למנכ"ל המטרו בנת"ע, למנכ"לי חברות תקשורת, היא מפרטת את ההסדרים החדשים שנקבעו במסגרת תיקון מס' 4 לחוק המטרו והחוק לקידום תשתיות לאומיות, שנועדו להסדיר את מערכת היחסים בין נת"ע לבין חברות התשתית.
אחד החידושים המשמעותיים הוא הדרישה למינוי גורם בכיר, בדרג סמנכ"ל ומעלה, שירכז את כל הטיפול בענייני המטרו מטעם כל חברת תשתית. בנוסף, נקבע כי כל התקשורת בין הגופים תתבצע דרך "המערכת הלאומית לתיאום תשתיות", פלטפורמה דיגיטלית ייעודית שהוקמה למטרה זו.
החוק החדש קובע לוחות זמנים מחייבים למתן מענה לפניות נת"ע. כך למשל, בקשות לקבלת מידע או תיאום תשתיות יענו תוך 21 ימים, ובקשות להעתקת תשתיות יטופלו תוך 28 ימים. במקרים של העתקת תשתיות שאינן ממופות, נדרש מענה מהיר יותר של 7 ימים.
נקודה קריטית במכתב היא הדרישה להשלמת איתור ומיפוי כל התשתיות בשטח תכנית המטרו ובאזור הסמוך לה (עד רדיוס של 7 ק"מ).
פרויקט המטרו, שצפוי להיות אחד ממיזמי התשתית הגדולים בתולדות ישראל, דורש שיתוף פעולה חסר תקדים בין עשרות גופי תשתית. ההסדרים החדשים נועדו להבטיח תיאום יעיל ומהיר בין כל הגורמים המעורבים, במטרה למנוע עיכובים ולהבטיח את השלמת הפרויקט באופן המיטבי.
















