ועד עובדי בזק וועד עובדי yes הודיעו היום, בשיתוף פעולה ראשוני וחסר תקדים, על הכרזת סכסוך עבודה בשתי החברות. הסיבה לסכסוך העבודה היא נושא ביטול ההפרדה המבנית, והניסיון של בעלת השליטה בבזק לקדם את הנושא באופן חד צדדי.
כזכור, לפני מספר חודשים הודיעה בזק על הקמת צוות עבודה שינהל משא ומתן עם העובדים בנושא קידום ביטול ההפרדה המבנית. מספר שבועות לאחר מכן הודיעה בזק על פיצוץ בין הצדדים ועל הפסקת המגעים בעניין. ברקע הדברים עמדו פערים עצומים בין עמדות הצדדים ביחס לחלוקת ההטבות הכלכליות שינבעו מביטול ההפרדה המבנית ובעיקר מחלוקת נכס המס בגובה 1.2 מיליארד שקל.
העובדים שמכירים את הנושא מקרוב מבינים שאת עיקר הנטל הנובע מביטול ההפרדה המבנית הם יצטרכו לשאת, ובהתאם מצפים לנתח משמעותי מאד מההטבות שינבעו מהתקדמות הנושא. האמת היא שאיציק בסלו, יו"ר ועד עובדי בזק, אמר כבר בהתחלת התהליך כי הוא נותן סיכוי נמוך לאפשרות להגעה לסיכום עם אנשי סרצ'לייט, ובעיקר עם יו"ר החברה תומר ראב"ד, שלדברי בסלו הוא חסר את הניסיון והיכולת לקדם נושא כה מהותי ומורכב. היו שלבים, בעיקר כשהתנהל המו"מ בנושא שינוי השליטה בבזק, שבסלו סבר והתבטא שיש להשאיר את הסדרת הנושא לבעלי השליטה הבאים שיבואו אחרי סרצ'לייט מכיוון שנדרשת בנושא הזה הסתכלות לטווח ארוך.
כך או כך, הכרזת סכסוך עבודה משותף ומתואם בשתי חברות בקבוצת בזק הוא אירוע חסר תקדים ומלמד על עוצמת המאבק הצפוייה בעניין. גורמים המכירים את הנושא מקרוב מעריכים שנראה התקפלות מהירה מצד אנשי סרצ'לייט בנושא מתוך חשש לנקיטת צעדים ארגוניים קשים ע"י ועדי העובדים בחברות. נזכיר כי לאחרונה פרסמנו שגם שר התקשורת, שלמה קרעי, העביר מסר בעניין להנהלת בזק ואמר כי הוא מצפה מהם לפתור את הסכסוך עם העובדים בטרם יקבל כל החלטה בעניין ביטול ההפרדה המבנית, וכי לא יסתכן בעת הזו בהשבתות ועיצומים בשוק התקשורת סביב נושא זה.
גורמים המקורבים לחברה טוענים כי זה חסר בסיס משפטי כי ההפרדה המבנית עוד לא הוסרה אז אין פה שום זכות לסכסוך.
מבזק נמסר: ״החברה ממשיכה לקדם במרץ את נושא ההפרדה המבנית ועומדת מאחורי התחייבויותיה לעובדי בזק ויס בנושא ההפרדה המבנית״.

















"כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן….
הנהגת העובדים בבזק,מוכיחה שוב מנהיגות אמתית מהיא,קודם דאגה לאינטרסים של החברה ולעובדיה המסורים, וללא כחל וסרק!.
אנו עובדי בזק מחזקים את נציגות העובדים וסומכים ידנו,מה שהיה, הוא לא מה שיהיה,סיום תקופת שלטון מנהלים סוררים,
החזרת הבטחון התעסוקתי לעובדים,החזרת הכח לעובדים,שמירה על זכויותיהם ותנאי עבודתם ושכרם,ושיתוף העובדים בפירות ההצלחה של חברת בזק.
חג אורים שמח לחברי הרביעיה-:)
שתהיו לנו בריאים,איציק בסלו,אליאב מזגני,משה ארדיטי,ניסים צפוני.
ניצחון המכבים בדרך הנחושה קרוב מתמיד
כל עובדי בזק מאחוריכם כאיש אחד.