יושב ראש חברת טוהר ייזום, בעלת השליטה בנורקום, בנצי סאו, אשר כיהן בעבר כממלא מקום מפכ"ל המשטרה, מנהל מגעים ושיחות עם חברי ועדת המכרזים במשרד התקשורת. מטרת המשא ומתן היא להגיע להסדר שימנע את חילוט הערבויות שהפקידה החברה, זאת לאחר שהוועדה קבעה כי נורקום לא עמדה בהתחייבויותיה לפריסת תשתיות הסיבים האופטיים.
במסגרת המכרז, התחייבה נורקום לפרוס סיבים אופטיים בעשרות אלפי בתי אב ברחבי הארץ, בעיקר במגזר הערבי. ואולם, החברה נתקלה בקשיים משמעותיים במימוש התחייבות זו, בעיקר בשל השלכות המלחמה המתמשכת וכן בשל מגבלות בנגישות לתשתיות הקנים של חברת בזק.
על פי המתוכנן, האזורים שהוקצו לנורקום אמורים לעבור לאחריות חברת בזק לצורך המשך פריסת התשתית. עם זאת, בשל ההליכים המשפטיים והפרוצדורליים המתמשכים מול נורקום, טרם הושלמה העברת האחריות.
מידע שהגיע לידי "זמן אוויר" מצביע על כך שנורקום מעריכה כי ביכולתה להציל חלק מהאזורים שטרם הושלמה בהם פריסת התשתית. החברה מבקשת להגיע להסדרים שונים אשר יאפשרו את המשך פעילותה בתחום. ניסיונות לקבל את תגובתו של יו"ר החברה, בנצי סאו, לא צלחו.

















חברת נורקום תקשורת זכתה ב-2 מכרזים גדולים ממשרד התקשורת בסקטור הערבי.
כרגע חברה פרסה סיבים באיזור מצומצם מאוד ברהט ואום אל פחם וזהו.
חברת נורקום לא נותנת שירות ללקוחות שלהם החל מאוגוסט 2024 כי אין אף עובד אחד בחברה חוץ מדירקטור.
יש לחברה חוב מול מוקד שירות לקוחות.
לכן ללקוחות אין לאן לפנות אפילו במידה ויש בעיה.
חברת נורקום גם לא גובה תשלומים מלקוחות מחודש אוגוסט כי אין אף עובד אחד בחברה חוץ מדירקטור.
כרגע קיימים 6 תביעות בבית משפת נגד חברת נורקום.
3 מהתביעות אלה תביעות של עובדי נורקום (סה״כ היו 3 עובדים בחברה) לשעבר שלא קיבלו משכורות ויש מולם חוב ענק בהפקדות פנסיוניות.
זה אומר שעובדי החברה עבדו בסקטור הערבי ללא כיסוי בטוחני כי כל ההנהלה של נורקום החליטה.
גם קבלנים שעבדו עם החברה כולל קבלני תשתיות (ידוע לי על 4 קבלנים) לא קיבלו כסף מחברת נורקום ויש מולם חוב גדול.
ומשרד התקשורת ממשיך לשחק משחקים עם החברה הזו?
אני בהלם