משרד התקשורת מקדם קמפיין פרסומי לסגירת רשתות הסלולר מהדור השני והשלישי (2G/3G). במסגרת התכנית, המשרד מקיים התייעצויות עם גורמים בתעשיית הסלולר כדי לגבש את המתווה המיטבי למהלך. המטרה המרכזית היא להעלות את המודעות בקרב צרכנים המחזיקים במכשירים ישנים לכך שהחל מה-1 בינואר 2026, מכשירים אלה יחדלו מלפעול עקב סגירת הרשתות.
בעוד שבמשרד התקשורת אישרו את קיומה של התכנית, מימושה תלוי במציאת מקור תקציבי הולם, סוגיה שטרם נפתרה. סגירת הרשתות הישנות והקצאה מחדש של התדרים בתחום הגיגה הראשון מהווה צעד אסטרטגי חיוני עבור שוק התקשורת הסלולרית בישראל.
במדינות רבות בעולם כבר החל תהליך דומה. לדוגמה, בארצות הברית מפעילות סלולר מובילות כבר השלימו את סגירת רשתות ה-3G, ובאירופה מתוכננת סגירה הדרגתית עד שנת 2025.
בהקשר הישראלי, לסגירת הרשתות משמעות מיוחדת בשל הצורך בהעתקת תשתיות התקשורת של המשטרה וגופים ביטחוניים נוספים, המשתמשים כיום בתדרים המיועדים לפינוי. המעבר יאפשר שימוש יעיל יותר בספקטרום התדרים ויתמוך בהרחבת פריסת רשתות הדור החמישי (5G) בישראל.
המהלך צפוי להשפיע בעיקר על משתמשים מבוגרים ועל בעלי מכשירים ישנים, כמו גם מערכות אזעקה המחוברות דרך רשת סלולרית, שערים חשמליים ומערכות אינטרקום המשתמשות בתקשורת סלולרית, חיישנים, עמדות תשלום ועוד התקנים רבים, ולכן חשוב להעלות את המודעות לנושא מבעוד מועד ולאפשר היערכות מתאימה של הציבור למעבר הצפוי.

















יש פתרון לסים ישן שלא תואם לסמארטפון חדש?