חברת בי קומיוניקיישנס (ביקום), בעלת השליטה בקבוצת התקשורת בזק, דיווחה אמש באופן רשמי על השלמת מכירת 160 מיליון מניות של בזק, המהוות כ-5.77% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה. על פי הדיווח לבורסה, המניות נמכרו בעסקה מחוץ לבורסה למספר גופים מוסדיים זרים וישראליים.
התמורה הכוללת שהתקבלה בעסקה עומדת על 912 מיליון שקל, כאשר מחיר המניה נקבע לאחר הנחה על 5.7 שקלים למניה. מחיר מנית בזק עמד אתמול על 6 שקלים. ביקום הודיעה כי בכוונתה להשתמש בתמורה לטובת פדיון מוקדם מלא של אגרות החוב (סדרה ו') של החברה, בהתאם ובכפוף לתנאים הקבועים בשטר הנאמנות.
לאחר השלמת המכירה, מחזיקה ביקום בכ-21.69% מההון המונפק והנפרע של בזק, שיעור הגבוה משמעותית מרף ה-15% המינימלי הנדרש על פי היתר השליטה.
החברה הדגישה בדיווח כי הודיעה על המכירה למשרד התקשורת, וכי גם לאחר המכירה היא ממשיכה להחזיק בהיתר השליטה בבזק. זאת, בהתאם להוראות צו התקשורת שמאפשר לביקום להפחית את אחזקותיה בבזק עד לשיעור של 15% מבלי לאבד את היתר השליטה.
כחלק מתנאי העסקה, התחייבה ביקום כלפי הבנק המלווה של העסקה לא לבצע עסקאות במניות בזק המוחזקות על ידה במשך 90 ימים ממועד השלמת המכירה. עם זאת, לבנק המלווה הסמכות לשחרר את החברה מהתחייבות זו.
בעוד שבדיווחים מוקדמים צוין כי העסקה מיועדת בעיקר למשקיעים זרים, הדיווח הרשמי מבהיר כי המניות נמכרו למספר גופים מוסדיים זרים וישראליים, מה שמרחיב את בסיס המשקיעים בבזק.
המכירה הושלמה בליווי בנקי ההשקעות ג'פריס, סיטי בנק ובית ההשקעות לידר.
















