החברות הסלולריות עומדות על סף הגשת עתירה לבג"ץ בנושא גובה האגרות הסלולריות, אך המכרז שחשפנו היום https://zmanavir.co.il/internet/28768/ – שבו מתכוון משרד התקשורת לשכור כלכלנים שיבחנו את גובה האגרות – מוציא את העוקץ מהעתירה המתוכננת ומכניס את החברות לדילמה.
משרד התקשורת לא הסכים להתחייב לביצוע העבודה הכלכלית שתבחן את גובה אגרות הסלולר, כפי שדרשו החברות. החברות רצו שהעבודה תיכלל בתוכנית העבודה הפורמלית של המשרד. הדיונים סביב הנושא נמשכו חודשים, ולאחרונה החברות הגיעו למסקנה שאין מנוס מעתירה לבג"ץ, מאחר שבתוכנית העבודה שהוצגה לממשלה לא הייתה התייחסות של משרד התקשורת לסוגיית האגרות שמשלמות החברות.
משרד התקשורת אמר בשיחות עם החברות שאין קשר בין הדברים ושהנושא נמצא על סדר היום שלו ובכוונתו לבחון זאת, אך הוא לא הסכים שהדבר ימוסגר כפורמלי. החברות לא הסתפקו בכך, והכיוון היה לפעול להגשת עתירה.
כעת, משהן רואות שהמכרז לבחירת כלכלן פורסם, החברות נדרשות לשקול שוב את עמדתן. דרישתן הייתה לבצע עבודה כלכלית שתבחן את גובה האגרות שלא עודכנו שנים ארוכות, אך זה בדיוק מה שהמשרד מתכוון לעשות. כך שהעתירה המתוכננת לא בטוח שתחזיק מים.
מנגד, סביר להניח שיהיו קולות שיקראו להגיש את העתירה בכל זאת בטענה שלמרות שהמשרד מכריז על חיפוש כלכלנים לביצוע העבודה, הרי שהנושא לא עומד בראש סדר העדיפות שלו ואין ודאות שהנושא אכן יזכה למענה הולם.
יש לציין כי החברות משלמות החל מסוף השנה שעברה אגרות תדרים באופן מלא וללא הנחות, בשיעור גבוה הרבה יותר מששילמו בשנים קודמות. זאת בעקבות החלטת משרד האוצר שאין צורך במתן הנחות לאחר שהחברות ביססו הקמת רשתות דור 5.
















