משרד התקשורת ורשות החירום הלאומית (רח"ל) מעוניינים להרחיב את פרויקט הגיבוי האנרגטי לאתרי הסלולר המרכזיים בכל רחבי הארץ https://zmanavir.co.il/cellular/28697/. עם זאת, משרד האוצר מתנגד לפרויקט ולא מתכוון לתקצב אותו בשלב זה. היקף התקציב הנדרש להרחבת הגיבוי הסלולרי לאתרים מרכזיים בכל הארץ מוערך בכ-80 מיליון שקל.
כפי שקרה בפרויקט הגיבוי לרשתות הסלולר בצפון בשנה שעברה, הצפי הוא שאו יימצא תקציב לפרויקט או שהצדדים ימשיכו להתווכח עד שהעניין יוכרע על ידי השרים ברגע האמת. במשרד התקשורת רואים בפרויקט הגיבוי הסלולרי בצפון הצלחה מרשימה.
על פי נתונים שנאספו מהחברות הסלולריות, הגיבוי האנרגטי פעל בצורה מעולה וסייע למנוע נפילות של אתרים סלולריים במאות מקרים של פגיעות בקווי חשמל. הפרויקט בצפון הורחב בתקציב של 40 מיליון שקל והאריך את זמן הגיבוי מ-12 שעות במקום שעתיים בלבד שהחברות נהגו לספק בעבר.
הפרויקט כלל שדרוג של מאות אתרי סלולר ברחבי הארץ, עם התמקדות ראשונית באזור הצפון שהיה החשוף ביותר להתקפות טילים. הטכנולוגיה שנבחרה על ידי כל החברות כללה מצברי ליתיום-יון מתקדמים.
תרחיש הייחוס הנוכחי שבעטיו נעשתה הפנייה לחברות הסלולריות הוא מלחמה מול איראן. במקרה כזה קיים חשש לנפילת טילים בהיקף רחב בכל הארץ. לכן ברח"ל ובמשרד התקשורת רוצים להקדים תרופה למכה ולא לחכות לרגע האחרון, היות שהרחבת הפרויקט המדובר היא בהיקף רחב הרבה יותר מאשר בצפון בשנה שעברה ואמורה להתפרס על פני אתרים מרכזיים בכל הארץ.
איראן שיגרה באוקטובר 2024 מעל 200 טילים בליסטיים לעבר ישראל במסגרת מבצע "הבטחה אמיתית 2", מה שמדגים את היקף האיומים על התשתיות הקריטיות. אירועי ה-7 באוקטובר חשפו פגיעויות קריטיות בתקשורת כאשר רשתות הסלולר קרסו לחלוטין באזורי עוטף עזה לאחר הפסקות חשמל. צוותי חברת החשמל לא יכלו להגיע לאזורים הפגועים לתיקונים במהלך קרבות פעילים, ושירותי החירום איבדו יכולות תקשורת לאחר כשל גנרטורי הגיבוי תוך שעות.
















