משרד התקשורת מתכנן מחדש את קיומו של כנס ותערוכה מקיפים לנושא יישומים וטכנולוגיות מתקדמות בתחום התקשורת. האירוע, שתוכנן במקור להתקיים בשנה שעברה באזור עוטף עזה, נדחה בשל מגבלות בטיחותיות שהטיל פיקוד העורף.
השנה, הכנס צפוי להיערך בתחילת ספטמבר הקרוב, ויכלול מגוון רחב של פעילויות מקצועיות. לצד התערוכה הטכנולוגית, יתקיימו הרצאות מקצועיות בהשתתפות מומחים מובילים הן מישראל והן מרחבי העולם. כבר במאי 2024 פרסם המשרד קול קורא רשמי למעוניינים להשתתף באירוע.
המטרה המרכזית של הכנס היא לקדם דיון מעמיק ופורה בנושא חדשנות טכנולוגית, תוך שימת דגש מיוחד על תחום התקשורת הסלולרית. נושא זה זוכה השנה לעדיפות גבוהה במשרד התקשורת, שמקדם במקביל שורה של יוזמות אסטרטגיות.
במסגרת המהלכים הנוספים, המשרד פועל להרחבה משמעותית של מספר אתרי הסלולר ברחבי ישראל. המטרה היא להביא לשיפור ניכר בכיסוי הרשת ובאיכות הקליטה, תוך העלאת מהירות הגלישה הסלולרית לסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים.
צורך זה נובע מהמציאות הקיימת, לפיה ישראל אינה מדורגת במקום מכובד בהשוואות בינלאומיות של איכות התקשורת הסלולרית. על פי מדד אוקלה (Ookla) המוכר והמקובל, ביצועי הרשתות הסלולריות בישראל נמצאים מתחת לרמה הרצויה ביחס למדינות מפותחות אחרות.
הכנס המתוכנן צפוי לשמש פלטפורמה חשובה לחשיפת פתרונות טכנולוגיים חדשניים ולקידום שיתופי פעולה בין הגורמים השונים בתעשייה, במטרה לצמצם את הפער הקיים ולהעלות את ישראל למעמד של מובילה טכנולוגית גם בתחום התקשורת הסלולרית.
















