חברות הסלולר מביעות תסכול עמוק מגישתו של משרד התקשורת לנושא בחינתן מחדש של אגרות הסלולר. בסוף השבוע שעבר הודיעו החברות (פלאפון, סלקום, פרטנר, הוט מובייל וויקום) למשרד כי הן שוקלות ברצינות להגיש עתירה לבג"ץ, במטרה לחייב את המשרד לבצע מחקר כלכלי מקיף שיבחן את גובה האגרות ויעדכן את התעריפים בהתאם.
החברות טוענות כי קיים פער משמעותי בין הכרזותיו הפומביות של המשרד – הכולל תמיכה עקרונית בהפחתת גובה האגרות ובביצוע עבודה כלכלית מקצועית – לבין מעשיו בפועל. למרות פניות חוזרות ונשנות של החברות, המשרד נמנע מלהתחייב להליך ברור ומוגדר https://zmanavir.co.il/internet/28768/.
מזה כמעט שנה מנסות חברות הסלולר לסכם עם המשרד על הצורך הדחוף בביצוע עבודה כלכלית מקיפה. למרות מכתבים ופגישות רבים, המשרד סירב להתחייב לביצוע העבודה במסגרת לוח זמנים מחייב. עם זאת, לאחרונה פרסם המשרד מכרז לגיוס כלכלנים לעבודות שונות, ובמסגרתו התייחס לנושא האגרות כאחד התחומים שהוא מתכוון להעמיק בחקירתם.
נוכח היעדר התחייבות רשמית מצד המשרד לביצוע העבודה בלוח זמנים מוגדר, החליטו החברות להציב אולטימטום: אם המשרד לא יקבל את ההחלטה בתוך שבוע ימים, הן יעתרו לבג"ץ ויבקשו ממנו להורות למשרד על ביצוע המחקר הכלכלי הנדרש. זאת למרות שהתלבטו האם לנקוט בצעדים משפטיים או להמתין https://zmanavir.co.il/cellular/28773/. החברות ציינו כי הן ישלמו ב – 2025 למעלה מ – 400 מיליון שקל אגרות, עלייה של עשרות אחוזים לעומת 4 השנים הקודמות שבהן ניתנה להן הנחה (שבוטלה ע"י משרד האוצר ג.פ.) של 28% בתמורה להשקעות ב – 5G.
יש להעריך כי בעקבות המלחמה שפרצה עם איראן והמצב הביטחוני המורכב, לוח הזמנים עלול להשתנות. עם זאת, כוונת החברות ברורה ונחושה: להשיג שינוי מהותי במדיניות האגרות באמצעות מחקר כלכלי אובייקטיבי שיביא להפחתה משמעותית בעלויות על הצרכנים ועל התעשייה.
















