בעלת השליטה בסלקום, דיסקונט השקעות, פנתה למשרד התקשורת בבקשה לאשר לה ירידה נוספת בגרעין השליטה בסלקום, כך נודע ל – ZMANAVIR. כיום מחזיקה דסק"ש 35.7% ממניות סלקום, וככל הנראה המטרה היא לרדת לאחזקה באזור ה – 25% בגרעין השליטה, מה שמחייב את אישור משרד התקשורת ולפי מה שקובע רישיון החברה.
נזכיר שדסק"ש מכרה באוגוסט האחרון 9.9% ממניות החברה תמורת 313 מיליון שקל. את המניות, שהופצו על ידי אפסילון חיתום בהנחה של כ-6% לעומת מחירן בבורסה לפני ביצוע העסקה, רכשו גופים מוסדיים בראשות כלל, הראל ומנורה.
בדסק"ש משאירים את האופציות פתוחות, כאשר מצד אחד בעלי השליטה מנסים למכור את גרעין השליטה כמקשה אחת, ומצד שני בוחנים גם את האפשרות לרדת באחזקות. הסיבה היא שכל הנראה קיים קושי רב למכור את גרעין השליטה במחירים שבעלי המניות רוצים, ומצד שני לא נראה שיש התלהבות רבה של משקיעים להיכנס לשוק הסלולר בתקופה הנוכחית.
הרעיון של מכירת מניות בסלקום תפס אחיזה בעקבות כוונתם של בעלי השליטה בבזק, קרן סרצ'לייט, לרדת באחזקות, מה שיהפוך את בזק לחברה ללא גרעין שליטה. במשרד התקשורת רואים בחיוב את המהלך ואף אישרו אותו עוד בתקופת שר התקשורת הקודם יועז הנדל. בדסק"ש קפצו על ההזדמנות היות ואם המשרד מסכים שבזק תתנהל ללא גרעין שליטה אין סיבה שחברות סלולר יתנהלו כך.
מכירת סלקום הוא מהלך שנועד להקל על חובותיה הרבים של דסק"ש שהתחייבויותיה הפיננסיות עומדות על 2.9 מיליארד שקל.
סלקום אינה מוגדרת כחברה אסטרטגית בפרוטפוליו של בעלי השליטה בדסק"ש, ולכן הם מעוניינים למכור אותה.
















