משרד התקשורת מחמיר: מתודולוגיה חדשה לבדיקת כיסוי סלולרי תכביד על חברות הסלולר
Drive Tests ייכפו על הרשתות להשקיע מיליונים בשדרוגים
משרד התקשורת הודיע היום על אימוץ מתודולוגיה חדשה ומחמירה יותר לבדיקת כיסוי סלולרי בכבישי ישראל, במהלך שצפוי להכביד משמעותית על חברות הסלולר ולהוביל להשקעות נרחבות בשדרוגי רשת.
המתודולוגיה החדשה, שמבוססת על "נסיעות מבחן" (Drive Tests), מגיעה לאחר תהליך שימוע שנערך באפריל האחרון ומהווה שינוי משמעותי באופן הפיקוח על עמידת חברות הסלולר בחובות הכיסוי.
מעבר ממודל תיאורטי למבחנים מעשיים
עד כה התבסס הפיקוח על כיסוי סלולרי בעיקר על פרדיקציות תיאורטיות שמגישות חברות הסלולר על פריסת האנטנות שלהן. המתודולוגיה החדשה מוסיפה שכבת פיקוח מעשית שתבחן בפועל את איכות הקליטה בכבישים.
השינוי מגיע בעקבות תלונות הציבור על קליטה ירודה בכבישים מסוימים, למרות הצהרות החברות על כיסוי מלא באזורים אלה.
ארבעה חודשי ארכה לפני אכיפה
המתודולוגיה החדשה כוללת מספר מנגנונים שנועדו להבטיח הוגנות כלפי חברות הסלולר:
- הזדמנות תיקון: לפני פתיחת הליך אכיפה, תינתן לחברות ארכה של ארבעה חודשים לתקן ליקויים שיתגלו
- בדיקה כפולה: בכל מקרה של חשד להפרה יבוצעו לפחות שתי נסיעות מבחן באותו תוואי, בהפרש של שבוע לפחות
- שקיפות מלאה: כל נתוני נסיעות המבחן יועברו לחברות, ונתוני חוויית המשתמש ישוקפו לציבור
השלכות כלכליות משמעותיות צפויות
מומחי התעשייה מעריכים שהמתודולוגיה החדשה תיאלץ את חברות הסלולר לבצע השקעות נרחבות בשדרוגי רשת, במיוחד באזורים כפריים וקווי נסיעה מרוחקים שהיו בעבר פחות בפיקוח.
ההשלכות הכלכליות יכולות להיות משמעותיות במיוחד נוכח העובדה שהמתודולוגיה הנוכחית היא רק השלב הראשון – המשרד מתכנן לאמץ בעתיד גם שיטת Crowdsource (מיקור המונים) שתאפשר פיקוח רחב יותר באמצעות איסוף נתונים ממכשירי המשתמשים.
מהלך שיפר את חוויית המשתמש
למרות ההשלכות הכלכליות על חברות הסלולר, המהלך צפוי לשפר משמעותיות את איכות הכיסוי הסלולרי בכבישי ישראל ולתת מענה לתלונות הציבור הרבות על אזורי צל ברשתות הסלולריות.
המשרד מדגיש כי המתודולוגיה פותחה תוך התייעצות עם החברות ולאחר התחשבות בהערותיהן, במטרה ליצור מנגנון פיקוח יעיל שישמור על הוגנות כלפי התעשייה.

















ומה עם קצב הגלישה המחפיר שהשודדות האלה מספקות כיום? בהשוואה למדינות רבות במערב אנחנו מתחת לתחתית החבית …בושה ומשרד התקשורת ? מה אתם עושים שם בתחום הזה?