רבעון שני חזק לפרטנר
שיפור במדדים התפעוליים
המגזר הסלולרי של פרטנר הציג ברבעון השני ביצועים משופרים בכל המדדים התפעוליים. מצבת המנויים הסלולריים הגיעה ל-2.648 מיליון, גידול של 16 אלף מנויים נטו ברבעון – הקצב הגבוה ביותר ב-3 השנים האחרונות. החלוקה האיכותית של המצבת מעידה על ההבדל: 2.478 מיליון מנויי פוסטפייד (94% מהמצבת) לעומת רק 170 אלף מנויי פריפייד. מה שמעיד על התמקדות החברה במנויים איכותיים עם ARPU גבוה יותר.
מצבת מנויי דור 5 המשלמים זינקה ל-692 אלף מנויים, גידול נרחב של 234 אלף מנויים (51%) מהרבעון המקביל אשתקד, כאשר במקביל שיעור הנטישה השתפר ל-4.5% מ-4.7% ברבעון המקביל אשתקד.
מדדים פיננסיים – יציבות עם אתגרים
ה-ARPU הסלולרי (בנטרול קש"ג) עלה בשקל ל-43 שקל מ-42 שקל ברבעון המקביל, עלייה שנבעה בעיקר מגידול בהכנסות הממוצעות למנוי מחבילות סלולר מתקדמות יותר.
הכנסות המגזר הסלולרי משירותים (בנטרול קש"ג) הגיעו ל-339 מיליון שקל, עלייה מתונה של 3% מ-330 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה המתונה נובעת מכך שהגידול במנויים והשיפור ב-ARPU קוזז חלקית על ידי השפעות רפורמת דמי קש"ג.
ה-EBITDA המתואם של המגזר הסלולרי היה 177 מיליון שקל, ירידה קלה של 1% מ-179 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות אגרות תדרים וקיטון בהפרשות לתביעות ואחרות ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של המגזר עמד על 82 מיליון שקל, עלייה של 3% מהרבעון המקביל.
המגזר הנייח: צמיחה חזקה בסיבים ושיפור רווחיות
דומיננטיות בשוק הסיבים
המגזר הנייח המשיך להציג ביצועים חזקים, עם התמקדות ברורה בסיבים. מצבת מנויי הסיבים האופטיים הגיעה ל-452 אלף, תוספת של 6 אלף מנויים ברבעון וגידול של 48 אלף מנויים (12%) מהרבעון המקביל אשתקד.
פרטנר מציינת שהיא הספקית בעלת היצע הסיבים הרחב ביותר בישראל, כשהיא היחידה עם יכולת להציע שירות סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים – פוטנציאל של כ-2.8 מיליון משקי בית. זה נובע מהשילוב של תשתית עצמאית שפרסה והסכמים עם בזק ו – IBC.
מצבת כלל מנויי האינטרנט (סיבים ונחושת יחד) הגיעה ל-482 אלף, עלייה של כ – 2,000 מנויים מהרבעון הקודם. המעבר לסיבים ממשיך – כ-94% מכלל מנויי האינטרנט מחוברים כיום לתשתית סיבים אופטיים.
במגזר הטלוויזיה, מצבת המנויים נותרה יציבה על 199 אלף, ירידה קלה של 6 אלף מנויים מהרבעון המקביל. כ-90% ממנויי הטלוויזיה מצויים בחבילות משולבות מבוססות אינטרנט.
מדדים פיננסיים טובים
ה-ARPU באינטרנט עלה ל-93 שקל, עלייה של שני שקלים מ-91 שקל ברבעון המקביל. העלייה נבעה בעיקר מצירוף לקוחות לתשתית סיבים ולחבילות גלישה בקצבים גבוהים יותר.
הכנסות המגזר הנייח משירותים (בנטרול קש"ג) עלו ל-324 מיליון שקל, צמיחה חזקה של 7% מ-304 מיליון שקל ברבעון המקביל. הצמיחה נבעה מגידול בהכנסות משירותי אינטרנט ומשירותי דאטה לעסקים.
ה-EBITDA המתואם של המגזר זינק ב-21% ל-126 מיליון שקל מ-104 מיליון שקל ברבעון המקביל – השיפור החזק ביותר בין המגזרים. העלייה נבעה מהצמיחה בהכנסות משירותי אינטרנט ומשירותי דאטה לעסקים, וכן מירידה בהוצאות שכר ונלוות. הרווח התפעולי של המגזר זינק ב-110% ל-21 מיליון שקל.
תוצאות מאוחדות: שיפור דרמטי בכל המדדים
מדדי רווחיות מרשימים
ברמה המאוחדת, פרטנר הציגה תוצאות טובות. הרווח הנקי (כולל כל הפעילות) זינק ב-26% ל-72 מיליון שקל לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי המאוחד עלה ב-14% ל-103 מיליון שקל מ-90 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם המאוחד עלה ב-7% ל-303 מיליון שקל מ-283 מיליון שקל ברבעון המקביל, עם שיעור רווחיות EBITDA של 38% (לעומת 37% ברבעון המקביל).
מדדי הכנסות
ההכנסות המאוחדות משירותים (בנטרול קש"ג) עלו ב-5% ל-643 מיליון שקל מ-612 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת ציוד קצה ירדו ב-9% ל-127 מיליון שקל מ-140 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה במכירות ציוד סלולר.
הרווח הגולמי מציוד קצה ואחר עמד על 13 מיליון שקל ברבעון, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תזרים מזומנים והשקעות
שיפור נרשם בתזרים החופשי המתואם שזינק ב-94% ל-134 מיליון שקל מ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור נבע מהעלייה ברווח הנקי, החזר מס הכנסה של כ-28 מיליון שקל שהתקבל ממס הכנסה, וירידה בתשלומי ההשקעות התזרימיות.
ההשקעות התזרימיות (CAPEX) ירדו ל-127 מיליון שקל מ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 8%.
מצב פיננסי חזק
החוב הפיננסי הנטו ירד דרמטית ל-287 מיליון שקל מ-502 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – שיפור של 43%. יחס החוב הפיננסי הנטו ל-EBITDA מתואם עמד על 0.2 בלבד, המעיד על מצב פיננסי חזק מאוד.
החברה שמרה על דירוג אשראי יציב של ilAA- עם אופק יציב (STABLE) מחברת מעלות.
פרויקטים עתידיים
פרטנר צפויה להשיק עד סוף 2025 את שירות הטלוויזיה החדש במסגרת ההסכם עם YES, שיכלול אפליקציה מתקדמת והיצע תכנים רחב משמעותית מהקיים. כמו כן, החברה זכתה במכרז הסלולר הממשלתי כספק שני (40% מהשירותים) לאספקת שירותי תקשורת למשרדי הממשלה.
"אנו ממשיכים להציג שיפור ניכר בתזרים המזומנים הודות לצמיחה במדדי הרווחיות ומצוינות תפעולית", אמר אבי גבאי, מנכ"ל החברה. "חזרנו לצמוח בלקוחות הסלולר כתוצאה מהשלמת המעבר לרשת החדשה".
















