פלאפון נחושה להתקדם בעסקה לרכישת הוט מובייל ושוכרת את EY
פלאפון ממשיכה בהיערכות למהלך האסטרטגי שעשוי לשנות את מפת שוק הסלולר בישראל. החברה שכרה את פירמת ראיית החשבון EY שתלווה אותה במהלך לרכישת הוט מובייל. EY תיכנס לחדרי המידע מיד לאחר שקבוצת הוט תאשר את פתיחת התהליך.
פלאפון מנסה לשכנע את הרגולטור
פלאפון מתכוונת לקדם את המהלך למרות התנגדות ראשונית מצד משרד התקשורת. החברה מאמינה כי ניתן לאשר את העסקה אם יוצעו פתרונות יצירתיים. בפלאפון מציעים מודל הדומה למהלך שאושר באנגליה, שבו איפשר הרגולטור מיזוג בין Vodafone ל־3 בתמורה להתחייבויות להשקעות נרחבות בדור החמישי. פלאפון מוכנה לאמץ מנגנון דומה ולבצע פריסה רחבה של 5G תחת פיקוח ובקרה.
מעבר לכך, החברה מאותתת כי היא מוכנה להתחייב גם שפרטנר, שותפתה של הוט מובייל ברשת PHI לא תיפגע. בפלאפון שוקלים פתרונות משפטיים ותפעוליים שיבטיחו את המשך השותפות או יצירת חלופה שלא תפגע בתחרות.
שוק הסלולר בדרך לשינוי
אם הרכישה תאושר, וקיים סיכוי לא גבוה שזה יקרה, פלאפון והוט מובייל יתאחדו לשחקן מוביל חדש בשוק. זה יהיה מהלך דרמטי שיטלטל את ענף התקשורת וכפי שציינו במשרד התקשורת מתקשים לקבל את הרעיון של שוק עם פחות שחקנים, אך עם רשת דור 5 שתהיה פרוסה בכל הארץ. בפלאפון מציינים כי השוק חייב גופים חזקים עם יכולת השקעה כדי לקדם את פריסת הדור החמישי. בעוד בכירים בענף מזהירים מפני פגיעה בתחרות, בפלאפון טוענים שהפגיעה תהיה דווקא בהמשך ההימנעות מהשקעות.
הצעד הבא תלוי בקבוצת הוט. אם תינתן הסכמה, EY תתחיל בבדיקות המקדימות והמהלך ייכנס למסלול מעשי. נזכיר שהחברה הציעה לשלם 2 מיליארד שקל עבור הוט מובייל.
















