משרד התקשורת משנה גישה: מפעילים שלא יעמדו בחובות הדיווח ייקנסו
בעקבות ביקורת מצד החברות, המשרד מקיים דיון מיוחד בנושא הדיווחים אך מבהיר כי לא יגלה סובלנות כלפי מפעילים שמזלזלים בהוראות ומעבירים נתונים חלקיים או באיחור
משרד התקשורת משנה גישה בכל הנוגע לחובות הדיווח של המפעילים ומבהיר כי בכוונתו להטיל קנסות על חברות שלא יעמדו בהנחיות. המשרד מזמן בימים אלה נציגים של חברות התקשורת לדיון ייעודי בנושא, על רקע תלונות שהעלו מפעילים שלפיהן הדרישות שמציב המשרד במסגרת השימועים ובקשות המידע חורגות מהנדרש ויוצרות עומס בירוקרטי מיותר.
במשרד ביקשו לשמוע את טענות החברות ולבחון כיצד ניתן לצמצם את הנטל המנהלי, אולם במקביל הדגישו כי אין בכוונתם לוותר על חובות הדיווח החוקיות וכי החברות נדרשות לעמוד בהן במלואן.
גורמים במשרד ציינו כי בחלק מהמקרים התברר שמפעילים פשוט מתעלמים מהוראות הדיווח או מעבירים נתונים חלקיים בלבד, באופן שפוגע ביכולת של המשרד לעקוב אחר ביצועי השוק ולקבל החלטות מבוססות נתונים.
עוד נמסר כי מהלך האכיפה החדש ילווה גם בבדיקות עומק של חובות הדיווח הקיימות, מתוך מטרה לאזן בין הצורך ברגולציה יעילה לבין הפחתת הנטל מהחברות. עם זאת, במשרד הבהירו כי כל מפעיל שיבחר להתעלם מהנחיות המשרד או לא יעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו – ייקנס.
















