הושלמה עסקת העברת השליטה ב-IBC לקבוצת הפניקס-מור-נוי
שווי החברה מוערך ביותר מ-2 מיליארד שקל. גיל שרון יכהן כיו"ר הדירקטוריון, ויוסי חבר ימשיך בתפקידו כמנכ"ל
הושלמה העסקה להעברת השליטה בחברת תשתיות הסיבים האופטיים IBC לידי קבוצת משקיעים מוסדיים הכוללת את הפניקס, מור גמל ופנסיה וקרן נוי, יחד עם משקיעים נוספים. העסקה, שקיבלה את כל האישורים הנדרשים ממשרד התקשורת ומרשות התחרות, משקפת לחברה שווי של למעלה מ-2 מיליארד שקל.
במסגרת העסקה רוכשת קבוצת המשקיעים את חלקן של הוט, סלקום וקרן תש"י, בעוד חברת החשמל תמשיך להחזיק בכ-30% ממניות החברה ותישאר שותף אסטרטגי מרכזי.
בעקבות השלמת העסקה דיווחה סלקום אף היא על השלמת מכירת חלקה במיזם בתמורה לסך של כ – 520 מיליון שקל. כזכור, בחודש יוני האחרון הודיעה סלקום כי היא נעתרת להצעת הפניקס למכירת מלוא החזקותיה ב-IBC (23%(. כתוצאה מהשלמת העסקה, הרווח לפני מס הצפוי לנבוע לחברה, שעיקרו רווח הון הצפוי להיות מוכר ברבעון הרביעי לשנת 2025 עומד על כ- 400 מיליון שקל.
"השקעת תשתית ראשונה בתחום התקשורת"
רן שלח, שותף מנהל בקרן נוי לתשתיות, מסר עם השלמת העסקה: "אנו מודים לשר התקשורת, למנכ"ל המשרד ולכל הצוות על האישור. אנו מאמינים כי ל-IBC יש פוטנציאל עסקי משמעותי לשנים רבות. זו השקעת תשתית ראשונה שלנו בתחום התקשורת, לצד השקעות רבות בתחום החשמל והאנרגיה. נמשיך להשקיע ולפתח את הרשת לטובת כלל לקוחותינו ברחבי המדינה".
גיל שרון – יו"ר חדש ל-IBC
בהמשך להשלמת העסקה הודיעה החברה כי גיל שרון, לשעבר יו"ר בזק ומנכ"ל פלאפון, יכהן כיו"ר דירקטוריון IBC ויחליף בתפקיד את נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר.
שרון ציין: "IBC היא חברת תשתיות הסיבים האופטיים המהירים העצמאית הגדולה בישראל. החברה פרוסה ברחבי המדינה ומכסה כ-85% מבתי האב בישראל. אנו מתכננים להמשיך בפריסה מואצת של הרשת כך שכמעט כל בית בישראל יוכל ליהנות מהתשתית המתקדמת של IBC באמצעות כל ספקיות האינטרנט. "נמשיך להוות תחרות לבזק בתחום הסיבים האופטיים המהירים – לטובת הציבור הישראלי".
מנכ"ל IBC: "פותחים פרק חדש"
יוסי חבר, מנכ"ל החברה שכפי שפורסם בזמן אוויר יישאר בתפקידו, מסר: "העסקה הזו מסמלת סיום פרק חשוב ופתיחה של פרק חדש ומרגש בתולדות החברה. בארבע השנים האחרונות הצלחנו להפוך את IBC מחברת תשתיות צעירה לאחת מחברות התקשורת והסיבים החזקות והמתקדמות בישראל. אני מבקש להודות ליו"ר היוצא נתי כהן ולבעלי המניות היוצאים – הוט, סלקום וקרן תש"י – על האמון, הרוח הגבית והדרך המשותפת שעשינו יחד. בזכותם IBC עומדת היום בנקודת פתיחה מצוינת לעתיד גדול עוד יותר".
















