סרצ'לייט מכרה את כל אחזקותיה
לאחר קבלת היתר מהמדינה להפחתת אחזקות בזק הפכה היום לחברה ללא גרעין שליטה
עדכון: סרצ'לייט השלימה מכירת כל מניותיה בבזק תמורת 2.7 מיליארד שקל. סרצ'לייט מכרה 15.9% (את כל אחזקותיה) וזאת למרות הערכות מוקדמות שתעדיף לרדת לשיעור של כ – 5%. ככל הנראה על רקע הביקושים הערים החליטה למכור את כל האחזקות ולסיים את הסיפור בבזק והיא מדווחת על ביקושים בהיקף של 7 מיליארד שקל.
בעקבות זאת בזק הפכה לחברה ללא גרעין שליטה – נקודת מפנה היסטורית בחברה הגדולה בישראל בתחום התקשורת.
שינויים בדירקטוריון: מי נשאר ומי צריך ללכת
על פי תנאי ההיתר המעודכן, עם ירידת סרצ'לייט מתחת ל-5%, יחויבו הדירקטורים מטעמה לעזוב באופן מיידי. שני דירקטורים כאלה – דארן גלאט ורן פורר – יתפטרו עם ביצוע המהלך. תומר ראב"ד, יו"ר בזק, יוכל להמשיך בתפקידו בתקופת מעבר.
לגבי הדירקטורית אורית אלסטר קיימת אי בהירות: היא אמנם לא מוגדרת כדירקטורית ישירה מטעם בעלת השליטה, אך הוצעה על ידי סרצ'לייט, ועל פי הפרשנות של תנאי ההיתר ייתכן שגם כהונתה תידרש להסתיים. סוגייה זו תיבחן בעתיד הקרוב במידה ולא תתפטר.
אחרי המכירה: הקרב על תפקיד יו"ר בזק מתחיל
ירידה של סרצ'לייט לאחזקה לא מהותית תמצב את בזק כחברה ללא גרעין שליטה – והגופים המוסדיים הם שישלטו בה. צעד זה צפוי להניע את קרב הירושה: מי ימשיך, מי ימונה ומי ישפיע על הרכב הדירקטוריון החדש. בנקודת הזמן הזו, ראב"ד נמצא במרכז הזרקורים. לאחר שהקרן תחדל להיות בעלת מניות, המתיחות סביב המשך כהונתו תתעצם.
















