עובדי בזק מאיימים למנוע את ישיבת הדירקטוריון ביום רביעי – המאבק נגד יו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד מחריף
אחרי פתיחת העיצומים הבוקר וחסימת החנייה של ראב"ד בחולון, הוועד מאותת כי הצעד הבא יהיה שיבוש עבודת הדירקטוריון
אחרי שהחלו הבוקר בעיצומים נגד המשך כהונתו של יו"ר דירקטוריון בזק תומר ראב"ד, מתכוונים העובדים להחריף את הצעדים ולנסות למנוע את כינוס ישיבת הדירקטוריון המתוכננת ליום רביעי הקרוב. ועד העובדים חסם היום את החנייה של ראב"ד במטה החברה בחולון, כאות אזהרה לקראת צעדים ארגוניים נוספים, וכעת בוועד מציינים כי השלב הבא מבחינתם הוא שיבוש כינוס ישיבת הדירקטוריון השבוע.
העימות בין נציגות העובדים לבין ראב"ד מחריף על רקע מתיחות ממושכת, שבבסיסה טענות לחוסר אמון עמוק של הוועדים ביו"ר הדירקטוריון. בשלב הזה לא ברור לאן תתגלגל ההסלמה ומה יהיו הגבולות ששני הצדדים יבחרו להציב, אך במסר שהועבר הבוקר ניכר כי הוועד מבקש להפוך את הסוגיה למאבק חזיתי שיילך ויחריף.
יו"ר ועד עובדי בזק איציק בסלו הודיע כי גם אם יתקדם מהלך ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק, הוא – יחד עם יו"ר ועד עובדי yes אלי כהן – לא יאפשרו את יישומו כל עוד ראב"ד נותר בתפקידו. מבחינת הוועדים, זהו תנאי סף שמנותק מהשאלה הרגולטורית האם משרד התקשורת יאשר את ביטול ההפרדה המבנית, ומטרתו לייצר מנוף לחץ ישיר על הדירקטוריון ועל בעלי המניות.
הרקע להסלמה: מאבק מתמשך סביב כהונת ראב"ד ותכנית התגמול
המאורעות הבוקר בבזק הם שלב נוסף של מאבק שמנהל בשנתיים האחרונות ארגון העובדים של בזק כנגד מינויו של תומר ראב"ד לתפקיד יו"ר החברה. חלק משמעותי מהמאבק הזה היה סמוי מן העין, מתוך ציפייה של ועד העובדים שעם מכירת השליטה והיציאה של קרן סרצ'לייט מבזק, יעזוב ראב"ד את תפקידו יחד עם יתר נציגי הקרן בדירקטוריון החברה. מרגע שסרצ'לייט מכרה את אחזקותיה בבזק, וראב"ד נשאר בתפקידו והצהיר כי הוא מתכוון להמשיך ולהתמודד על תפקיד היו"ר, המאבק הפך לגלוי וחריף הרבה יותר, כשיו"ר ועד עובדי בזק קרא בפומבי לראב"ד להתפטר. בנוסף, המהלך שהוביל ראב"ד לתיקון תוכנית התגמול תוך שהוא משפר לעצמו את תנאי ההעסקה וזוכה למענקים ולהקצאות של אופציות, רק החריף את המחלוקת עוד יותר והגביר את המתח הרב. הבוקר הפך המאבק לגלוי, עם חסימת מקום החנייה של ראב"ד, והצהרה כי העובדים לא יאפשרו כינוס של ישיבות דירקטוריון בבניין ההנהלה בבזק. כרגע ההנהלה בוחנת את צעדיה ונראה כי המצב בבזק עומד בפני פיצוץ כמעט בלתי נמנע שעשוי לגרור את החברה למאבק קשה ולצעדים ארגוניים שיגיעו עד השבתה כוללת של החברה. עובדי בזק מחזיקים ארסנל רחב מאד של כלים שאם יעשו בהם שימוש הנזק יהיה רב מאד ואולי בלתי הפיך.
הממד הרגולטורי ושאלת המוסדיים: ביטול ההפרדה המבנית והיעדר בעל שליטה
המאבק הבלתי נמנע הזה תופס את בזק רגע לפני החלטות חשובות בנושא ביטול ההפרדה המבנית. לפתע ההחלטה הרגולטורית שבבזק מחכים לה שנים ארוכות נראית כמעט חסרת חשיבות. במצב הדברים הנוכחי אין שום סיכוי להתקדמות בנושא ביטול ההפרדה המבנית, אלא להיפך, החברה עשויה להיכנס לתוך מערבולת מסוכנת שתביא לפגישה קשה שיהיה קשה לתקנה. נזכיר כי רק לאחרונה נחתם הסכם קיבוצי הודות ליחסי העבודה התקינים בין ההנהלה לעובדים.
בזק פועלת כיום ללא בעל שליטה. יתכן כי אם היה בעל שליטה בבזק הדברים לא היו מדרדרים כך. בעלי המניות בבזק הם למעשה הגופים המוסדיים הגדולים, והם אלו שיפגעו בצורה הקשה ביותר כתוצאה ממהסכסוך בין יו"ר לועד העובדים וחוסר ההתקדמות בנושא ביטול ההפרדה המבנית. הבעיה עם הגופים המוסדיים היא שכבעלי מניות הם ממעטים להתערב, למרות האינטרס הגדול שלהם ומעטים המקרים שבהם ראינו התערבות שכזו. אחד המקרים הבולטים שבהם התערבו הגופים המוסדיים לאחרונה היה בחברת שופרסל.
איציק בסלו, יו"ר עובדי בזק, קורא כבר מזה זמן ליתר אקטיביות של הגופים המוסדיים. יתכן כי אם היינו רואים התערבות שכזו, למשל בנושא תכנית התגמול שאושרה לאחרונה ברוב דחוק יחסית, לא היינו רואים את בזק מדרדרת למצב שכזה. במצב הדברים הנוכחי, ורגע לפני שבזק מגיעה לנקודת האל חזור, נראה שהתערבות שלהם מחויבת המציאות והיא הדבר היחידי שאולי עשוי לעצור את ההידרדרות הכמעט בלתי נמנעת בבזק. נראה שרק התערבות חיצונית כזו יכולה להסדיר מחדש את יחסי הוועד ויו"ר הדירקטוריון ולהחזיר את השקט לחברה.

















עובדי בזק כולם ,עומדים מאחורי נציגות העובדים,וכל החלטה של איציק אליאב ומשה ארדיטי מגובה באמון מלא מצד העובדים.
נציגנו הוכיחו 100% נאמנות ואחריות לחברה ולעובדיה ועל כך יקבלו מנדט מלא להמשיך ולהוביל את חברת בזק ועובדיה .ולא ייתנו לחליבה מתמשכת מצד המתיימרים לעמוד בראשה.