בזק פתחה את 2026 עם ירידה בהכנסות וברווח הנקי – הסיבים ממשיכים לחזק את הפעילות הקווית למרות שחיקה במספר הלקוחות
הקבוצה רשמה ירידה של 3% בהכנסות, בעוד בזק קווי איבדה כ-35 אלף מנויי אינטרנט בשנה – אך המשיכה להגדיל את מספר מנויי הסיבים ואת ההכנסה הממוצעת ללקוח
קבוצת בזק פתחה את 2026 עם דוחות שמציגים מצד אחד לחץ על ההכנסות והרווח הנקי המדווח, אך מצד שני המשך התחזקות בפעילות הסיבים, התמסורת ושירותי הדיגיטל. הדוחות ממחישים היטב את השינוי שעוברת החברה בשנים האחרונות: פחות הסתמכות על פעילויות מסורתיות כמו טלפוניה ואינטרנט ישן, ויותר התמקדות בלקוחות סיבים, שירותי נתונים ותשתיות מתקדמות.
קבוצת בזק: ירידה בהכנסות לצד השפעה משמעותית של סעיפים חד פעמיים
הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון הראשון בכ-2.169 מיליארד שקל, לעומת כ-2.235 מיליארד שקל ברבעון המקביל – ירידה של כ-3%. במקביל רשמה הקבוצה זינוק בהוצאות התפעול האחרות, שעלו לכ-112 מיליון שקל לעומת כ-13 מיליון שקל בלבד שנה קודם לכן, בעיקר בעקבות הוצאות בגין סיום יחסי עובד-מעביד והסכמי התייעלות במספר חברות בקבוצה.
הפער בין הנתונים החשבונאיים לבין הנתונים המנוטרלים בולט במיוחד בדוח הנוכחי. בעוד שבזק מציגה EBITDA "השוואתי" של כ-928 מיליון שקל ורווח נקי "השוואתי" של כ-300 מיליון שקל, בפועל הרווח הנקי בפעילות הקווית ירד לכ-211 מיליון שקל, לעומת כ-303 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גם הזינוק החד בתזרים החופשי, שעלה לכ-455 מיליון שקל לעומת כ-262 מיליון שקל ברבעון המקביל, אינו משקף רק שיפור תפעולי. בדוחות ניכר כי חלק משמעותי מהשיפור נבע מהבדלי עיתוי בתשלומי מס ומהון חוזר. בבזק קווי, למשל, מס הכנסה ששולם נטו הסתכם בכ-32 מיליון שקל בלבד, לעומת כ-162 מיליון שקל בתקופה המקבילה – פער שהשפיע משמעותית על התזרים.
למרות זאת, בזק ממשיכה לשמור על מאזן חזק יחסית. החוב הפיננסי נטו של הקבוצה ירד לכ-4.57 מיליארד שקל, לעומת כ-4.69 מיליארד שקל שנה קודם לכן, ויחס החוב ל-EBITDA עמד על כ-1.4.
בזק קווי: יותר מנויי סיבים ו-ARPU גבוה יותר – אך פחות לקוחות אינטרנט ורווח נמוך יותר
עיקר תשומת הלב בדוחות ממשיך להיות מופנה לבזק קווי, שממשיכה להחזיק את עיקר הרווחיות של הקבוצה. הכנסות הפעילות הקווית הסתכמו בכ-1.11 מיליארד שקל – עלייה קלה של כ-0.8% לעומת השנה שעברה. מאחורי הנתון הזה מסתתר שינוי עמוק בתמהיל הפעילות: ההכנסות מטלפוניה המשיכו להישחק וירדו בכ-12% לכ-113 מיליון שקל בלבד, בעוד ההכנסות משירותי אינטרנט עלו לכ-513 מיליון שקל, ההכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים הגיעו לכ-313 מיליון שקל, ושירותי הענן והדיגיטל צמחו לכ-94 מיליון שקל.
עם זאת, גם בזק קווי אינה חסינה מלחצי השוק. מספר קווי האינטרנט הקמעונאיים ירד בתוך שנה מכ-1.003 מיליון לכ-968 אלף – ירידה של כ-35 אלף קווים. גם לעומת סוף 2025 נרשמה ירידה, מ-980 אלף ל-968 אלף.
אלא שבמקביל, החברה ממשיכה להרחיב במהירות את פעילות הסיבים. מספר המנויים המחוברים לרשת הסיבים – בקמעונות ובסיטונות – עלה לכ-1.029 מיליון, לעומת כ-863 אלף ברבעון המקביל. במגזר הקמעונאי בלבד עלה מספר מנויי הסיבים מכ-554 אלף לכ-643 אלף, בעוד מספר מנויי הסיבים הסיטונאיים צמח מכ-309 אלף לכ-386 אלף.
המשמעות היא שבזק אמנם מאבדת חלק מלקוחות האינטרנט הוותיקים, אך במקביל מצליחה להעביר יותר ויותר לקוחות לחבילות סיבים בעלות ערך גבוה יותר. הדבר בא לידי ביטוי גם בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט קמעונאי, שעלתה מ-134 שקל ל-139 שקל בתוך שנה. במקביל, פריסת רשת הסיבים של החברה התרחבה לכ-2.974 מיליון משקי בית.
לצד ההתרחבות בפעילות הסיבים, הדוחות מצביעים גם על עלייה בהוצאות. שכר העבודה בבזק קווי עלה לכ-288 מיליון שקל, לעומת כ-267 מיליון שקל ברבעון המקביל, ואילו ההוצאות התפעוליות האחרות הסתכמו בכ-27 מיליון שקל לעומת כ-4 מיליון שקל בלבד שנה קודם לכן, בעיקר בעקבות הוצאות הקשורות להתייעלות ולסיום יחסי עובד-מעביד. בסך הכול עלו הוצאות הפעילות לכ-748 מיליון שקל, לעומת כ-717 מיליון שקל ברבעון המקביל.
כתוצאה מכך ירד הרווח התפעולי של בזק קווי לכ-362 מיליון שקל, לעומת כ-384 מיליון שקל שנה קודם לכן, והרווח הנקי ירד לכ-211 מיליון שקל.
תומר ראב"ד, יו"ר קבוצת בזק: "תוצאות הרבעון הראשון של 2026 מהוות עדות נוספת לעוצמתה של הקבוצה. הוכחנו כי האסטרטגיה החדשה והיעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו באים לידי ביטוי בתוצאות הפעילות בשטח וכבר ברבעון הראשון אנו רואים גידול של 74% בתזרים החופשי לצד המשך צמיחה ב-EBITDA וברווח הנקי (ההשוואתיים)".
ניר דוד, מנכ"ל בזק: "בזק פותחת את 2026 עם תוצאות חזקות, המשקפות המשך צמיחה עקבית ושיפור בכל מדדי הליבה. ברבעון הראשון נרשם גידול משמעותי ב-ARPU, שעלה ל-139 שקל, עלייה בולטת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מה שתמך בהמשך מגמת הצמיחה בהכנסות".
יוחאי בניטה, CFO קבוצת בזק: "ביצועי הקבוצה משקפים ניהול פיננסי ממוקד ותזרים מזומנים חופשי חזק במיוחד, שהסתכם במעל 450 מיליון שקל. אנו פועלים מתוך חוסן פיננסי חסר תקדים, המאפשר לנו לשמור על יציבות ואיתנות גם בתקופה ביטחונית מורכבת".
















