מאוד מסקרן לעקוב אחר דיווחי המפעילים הסלולריים בארצות הברית לגבי נתוני השימוש בנתונים סלולריים במהלך משחק הסופרבול ביום ראשון האחרון. השימוש ההולך ומתעצם בנתונים סלולריים באצטדיונים מטריד רבות את המפעילים הסלולריים בעולם בכל הקשור למתן מענה בקצבים ובאיכויות גבוהות, במקום סגור, בזמנים ממוקדים ולקהל של עשרות אלפים בו זמנית (במקרה הנוכחי מעל 67,000 לקוחות סלולריים). הסוגייה הולכת ותופסת מקום רחב יותר ככל שיעלה השימוש באפליקציות הדורשות נתוני זמן אמת, ושאמורה להיות מטופלת גם בפתרון שמציע ד"ר ציון חדד במסגרת פרויקט דור 5 באצטדיון שלמה ביטוח בפ"ת ושלא בכדי אף זכתה גם לתמיכה של רשות החדשנות בישראל.
אם נחזור למשחק הסופרבול נראה כי המפעילים מדווחים על נתוני שיא בשימוש שמגיעים למעל 70TB, שמשקפים גידול של כ 60% לעומת השנה שעברה לפי ורייזון, וגידול של כ- 80% לפי דיווחי AT&T , כמו כן המפעילים מדווחים על עלייה של כ- 80% בשימוש ברשתות דור 5. כמובן, גם במקרה זה, צוואר הבקבוק היה ונשאר במהירות ההעלאה, זאת למרות התגבור המאסיבי שנעשה ע"י המפעילים לקראת המכרז בהשקעות שנאמדות בכ- 150 מיליון דולר.
על מנת להתגבר על הביקוש העצום המפעילות התקינו אנטנות בתחתית המושבים של הקהל וכן עשו שימוש בטכנולוגיית "עדשות ה- RF" או בשמם המקצועי "MatSing" שהם כדורי אנטנה ענקיים בעלי יכולות כיסוי רצועות תדר מרובות ואספקת אלומות עצמאיות בעלות יכולות גבוהות באנטנה אחת.
כל זה סייע להגיע לקצבים מרשימים יחסית של 4,200 מגה ביט בשניה בהורדה לעומת 324 מגה ביט בהעלאה בפיק. עוד ניתן ללמוד כי עיקר הצריכה הינו בזמן ההפסקה וכן בדקות הראשונות של המשחק, בהן האוהדים העלו סרטונים ברשתות החברתיות.
















