מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין, הודיעה על סיום תפקידה. ההודעה של בן-חורין הייתה באוויר בשבועות האחרונים אך היא המתינה עד לרגע אישור התקציב בממשלה. היום היא הודיעה לעובדי המשרד באופן רשמי שתסיים את תפקידה בקרוב.
בשבועות האחרונים, מאז התברר כי מועמדו של השר לתפקיד המנכ"ל, אלעד מלכא, יתקשה לצלוח את ועדת המינויים בדרך לתפקיד, עלו הערכות שבן חורין תישאר בתפקידה לתקופה ממושכת של מספר חודשים ואולם נראה שהיא הבינה שתתקשה להמשיך להוביל את הקו המקצועי של המשרד והחליטה לפרוש.
העזיבה של בן חורין מסמלת סיום תקופה, ולמרות שהיא הובאה לתפקיד על ידי שר התקשורת הקודם יועז הנדל, היא בלטה כאשת מקצוע נטולת פניות, שהצליחה להוביל שינוי עמוק בשוק התקשורת בתמיכה מלאה של הנדל שנתן לה גיבוי מלא.
בראש ובראשונה היא תיזכר כמי שהובילה את פריצת הדרך במתווה הסיבים האופטיים, ולאחר מכן הדבר החשוב והמשמעותי שעשתה היה ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית בתחום האינטרנט, שזה אירוע שבמשך שנים משרד התקשורת דן בו וחשש לבצע.
השאלה הגדולה היא מי ייכנס לנעליה והאם שר התקשורת שלמה קרעי ימנה ממלא מקום או שינסה להעביר את מלכא שוב.
אהובים יקרים, בעת הקרובה אסיים את תפקידי כמנכ"לית משרד התקשורת. ימים מורכבים לפרידה. הארץ סוערת ובכל עבר הלבבות גועשים, ובוודאי גם בביתנו הקטן. אך לַכֹּל זְ מָ ן, וְ עֵ ת לְכָל חֵ פֶץ תַ חַ ת הַ שָ מָ יִם. מכתב אישי זה אליכם ואליכן – לומר תודה. תודה על המסע המשותף שלנו. ועל הזכות שזימנתם לי להנהיג אתכם בשלוש השנים שחלפו. בימים רוויי סערות, תוך חילופי שלוש ממשלות וחילופי ארבעה שרים, עשינו יחד מסע "אל האפשר" בעבודתה של ממשלה למען הציבור – זכותנו הגדולה וחובתנו המובהקת. לימדתם אותי הכל. מהר. את עולמות התוכן ואת מנגנוני ההפעלה. את הדינמיקות הרגולטוריות ואת אישיותכם הייחודית. חלקתם איתי חלומות ואתגרים בזירה עליה אנו מופקדים. הבאתם לשולחן המשותף שלנו תבונה וניסיון, מקצוענות וידע, תחושת שליחות, מסירות ונחישות אישית ומקצועית. הבאתם אנרגיה טובה. חדוות עשייה ובעיקר מלא אהבה לארץ הזאת ולאנשיה. עשיתי כל שעלה בידי כדי לממש את ההבטחה – שמהלכים רגולטוריים יבואו אל סיומם, שהמלצות של ועדות שכתבתם לא יקברו במגירות ושתזכירי חוק שניסחתם יראו אור. שהחלומות והעבודה הקשה שלנו יהפכו למציאות שמשרתת את הציבור הישראלי כולו, ואת שגשוגה הכלכלי של ישראל. במסע אל האפשר למדנו יחד, שגם בממשלה על נפתוליה ומורכבויותיה, אפשר להעביר את כל מה שכולם בטוחים שאין סיכוי, שאפשר לעשות בתקופה קצרה את כל שכולם התרגלו שלוקח יובלות, ושחדשנות טכנולוגית ורגולטורית, ויעילות ויצירתיות בתהליכי עבודה אינן נחלת המגזר העסקי בלבד. לא תמיד היה קל. מתחנו גבולות, יצאנו מאיזור הנוחות, עבדנו לעיתים בשעות מוזרות. צחקנו לא מעט, פרגנו הרבה ובעיקר שמחנו בחלקנו. הזענו, יגענו ומצאנו: שוק התקשורת הישראלי ב-2023 דינמי, משגשג ויציב, הוא בעיצומם של פרויקטים היסטוריים לפרישת תשתיות מתקדמות נייחות וניידות, לרבות בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל, הוא שוק מגוון ומרובה שחקנים המספק שירותים במחירים מהתחרותיים בעולם, הוא יציב פיננסית ונכון להתפתחויות הטכנולוגיות המתרגשות לפתחנו, הוא מרים בכל יום תרומה אדירה לכלכלה הישראלית, ולרווחת אזרחיה. והמשימות לא תמו. כלל
שוק התקשורת הוא שוק דרמטי בחשיבותו להתקדמות הטכנולוגית והכלכלית של מדינת ישראל, ולא פחות מכך לביצורה של הדמוקרטיה הישראלית. מפתח משמעותי לעתידו של השוק הזה הוא אמון של התעשייה והציבור כולו, שהאינטרס הציבורי והוא בלבד עומד תמיד לנגד עיניו של הרגולטור. השירות הציבורי הוא הוא עמוד השדרה של הממשלה גופה, בפרט בימים בהם המים סוערים. זו אינה עת לקפוא במקום. הרימו ראש והמשיכו לעשות את מה שאתם יודעים בכל הכוח: היו קברניטים של יציבות מקצועית ושל החלטות ענייניות המשרתות את טובת הציבור, ורק אותו. הביאו אל שולחן מקבלי ההחלטות את עמדותיכם כהווייתן, בעומק המקצועי ובנחישות האופיינית לכם. כמשרתי ציבור אין לנו את הפריבילגיה לנהוג אחרת. זהו משאו הכבד של התפקיד, ואם תשאלו אותי, זוהי סגולתו הייחודית. זו ששווה לקום כל בוקר בשבילה. אני מודה לקודמיי. ממשלה אינה אלא מרוץ שליחים ומשרדי הממשלה הם פיקדון יקר שניתן בידי מנכ"ל לתקופה קצובה. מקווה שעשיתי בפיקדון את הטוב. ומאחלת שכך יעשה מי שיקבלו מידיי. אינני יכולה לסיים דבריי אלו, מבלי לומר ששמחתי להיות האישה הראשונה בראש משרד התקשורת ושצר לי עד כאב להיות מהנשים האחרונות שעוזבות את שדרת הניהול הבכירה של משרדי הממשלה. היעדרותו של כל כך הרבה כישרון ושכל משולחן מעצבי ומבצעי המדיניות פוגעת בציבור הישראלי, באיכות המדיניות ובכושר הביצוע של ממשלה. אני ילדה. שחלמה והיססה. היססה והגשימה חלומות. ילדתי שלי חולמת ואינה מהססת – היא צופה בי ובטוחה שבידה להגשים את חלומותיה. זהו הדבר האמיתי, הדבר שבמעשה ולא בדיבורי מגדר, ואותו אל לנו לקחת מילדותינו ומילדינו. כמחציתה של הנהלת משרד התקשורת הבכירה נשים, ואני מקווה שהיא לכל הפחות תישאר כך. אני קוראת לנשות המשרד ולנשות השירות הממשלתי כולן להמשיך ולטפס במעלה הניהול הבכיר. אני עונה מראש: אתן יכולות, מתאימות ומוכשרות פלאים, ואנחנו זקוקים לכן. לגברים המוכשרים שבינינו אני קוראת להמשיך ולתמוך בתהליך. ובלי כמה תודות קצרות הרי לא אוכל, לכל השרים איתם עבדתי, על האמון והקשב, ובפרט לשר התקשורת לשעבר יועז הנדל ולצוות לשכתו. לצדו שירתתי את מרביתה המכרעת של הקדנציה שלי. היינו שותפים לרעיון ולמעשה והוא איפשר לי להיות המנהלת שהייתי. תודה לצוות לשכת המנכ"ל ובפרט לראשי המטה האגדיים שלי: בן צ'רטוף דאר, ענבל מעיין ותמר ארז; ליועציי השונים לאורך התקופה ובפרט לעוז גיל; לסטודנטים המבטיחים ששירתו בלשכה, ולצוות הלשכה שעשה לילות כימים ובפרט לדניאל, אליזה, אורי, נועה, נופר, אייל, אופיר ואורי שעבדו עימי בתקופות שונות, ויקרים לי כולם. הפכתם את המציאות לאפשרית ואת היומיום למחוייך.
"תודה מיוחדת להנהלת משרד התקשורת. חבורה מנצחת. הכל הכל שלכם. לכל היותר איפשרתי. היה כיף גדול איתכם. לכו בכוחכם זה. עודני חולמת אגב. ומבטיחה שבאשר אהיה אוסיף ואעשה בביצורה של הריבונות היהודית- דמוקרטית המופלאה שהקמנו בארץ ישראל. מהמלאכה הזאת, כפי הנראה, לעולם לא נוכל להיבטל. אוהבת אתכם מאוד גאה בכם על הדרך שעשינו סומכת עליכם בדרך שתעשו ולרשותכם תמיד. כפי שהייתם אתם לי".
















