מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים קוראת להתערבות דחופה בסכסוך עם השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על החברות הממשלתיות דודי אמסלם, בעקבות סירובו לשתף עימה פעולה. רוזנבוים מבקשת להופיע בפני הממשלה ולהציג בפניה את ההשלכות החמורות עקב כך.
במכתב שהפנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, כותבת רוזנבוים "נתקלתי בשורה של דרישות מפורשות ומשתמעות מצדו של השר ואנשי לשכתו לפעול בעניינים שונים המצויים בסמכות הרשות בניגוד לשיקול דעת הרשות, וחמור מכך – בניגוד לאינטרס הציבורי ותוך סטיה מכללי מנהל ציבורי תקין, בעיקר בתחומי המינויים לתפקידים בכירים בחברות ממשלתיות, בניגוד לקריטריונים ותנאי סף מחייבים או שלא על בסיס מנגנון פומבי, תחרותי ושוויוני; בדרישות ליתן יד למהלכים להדחת נושאי משרה בחברות ממשלתיות מבלי שיש לכך הצדקה עניינית ומקצועית ותוך
פגיעה באינטרסים ציבוריים; בדרישות לאפשר חלוקת בונוסים לעובדים בחברות הממשלתיות בניגוד לחוזרי רשות ובניגוד לאינטרס ציבורי ולהתנהלות עסקית מקובלת".
עוד היא מציינת כי שורה ארוכה של נושאים הנוגעים לחברות הממשלתיות מצויים בסמכות השר האחראי ומחייבים החלטות שוטפות שלו. הסיטואציה בה הממשלה החליטה להעביר את הסמכויות הנוגעות לחברות הציבוריות לשר, ואילו השר הודיע כי אינו מקבל על עצמו את הסמכויות שהועברו אליו ואינו מתכוון להפעיל אותן, כבר גורמת וצפויה לגרום בעתיד הקרוב נזקים קשים לחברות הממשלתיות ולאינטרס הציבורי. כך למשל, בעניין משיכת דיבידנדים שהוכרזו על ידי החברות הממשלתיות – נכון להיום, סכום חסר תקדים של כ- 2 מיליארד שקל זמין למשיכת דיבידנדים מחברות ממשלתיות, לטובת תקציב המדינה. הותרת הכספים בקופת החברות עלולה להוות פתח לשימוש לא ראוי בכספים. השר הודיע (ללא הנמקה) כי על הרשות להימנע מקידום העברת הדיבידנדים לקופת המדינה, נמנע מלהשיב לפניותיי בנושא וכעת הודיע כי לא יפעיל את סמכויותיו בנושא כלל, דבר המונע את משיכת הדיבידנדים".
"דוגמא נוספת היא בעניין מינוי דירקטורים ואישור בחירת יו"ר דירקטוריון בחברות הממשלתיות. מדובר במינויים המצויים בסמכות השר, וכבר כיום בחברות ממשלתיות רבות קיימים חסרים משמעותיים מאד במצבת הדירקטורים וישנן חברות הפועלות ללא יו"ר דירקטוריון, ללא קוורום או ללא דירקטורים חיצוניים כנדרש. ככל שאמנם השר לא יפעיל את סמכויותיו, בחודשים הקרובים חברות ממשלתיות מרכזיות ביותר ייפגעו באופן קשה. כך למשל, עד סוף השנה לא יהיה קוורום חוקי לכינוס דירקטוריון בחברת החשמל, חברת נמל אשדוד, נתיבי ישראל, עמידר ועוד".
"הפעלת סמכות השר נדרשת גם כדי למנות חברים לוועדה למינוי רואי חשבון מבקרים בחברות הממשלתיות וכך לעמוד בדרישות הדין. כמו כן, ללא הפעלת סמכויות השר לא ניתן יהיה להביא הצעות החלטה לאישור הממשלה, והדבר ימנע למשל מחברת מקורות לגייס הון הדרוש לפיתוח הכרחי של משק המים. נזקים נגרמים גם לחברות ממשלתיות
ביטחוניות, לרבות בעקבות דרישת השר לעכב את המכרז למינוי סגן מנהלת רשות האחראי על החברות הביטחוניות, כמו גם תפקידים בכירים נוספים ברשות. דוגמאות אלה ונוספות ממחישות כי המצב בו אין שר המפעיל את הסמכויות שהוקנו לשר על פי דין, פוגע באופן קשה באינטרס הציבורי, בשמירה על תפקודן של החברות הממשלתיות ובקופה הציבורית".
















