מדינת ישראל, באמצעות מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר, יוצאת ב – 18 לפברואר עם מכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת סלולריים וציוד קצה למשרדי הממשלה, יחידות הסמך וגופים נלווים. המכרז, שיחל ביום חמישי הקרוב, מחולק לשני סלים עיקריים: האחד מיועד לאספקת שירותי תקשורת סלולריים, והשני לרכש ציוד קצה ואביזרים נלווים.
במסגרת הסל הראשון, שעניינו אספקת שירותי סלולר, ייבחרו עד שלושה ספקים. הספק הראשי יספק 60% מהמנויים, הספק המשני יספק 40%, והספק השלישי ישמש כגיבוי ויספק שירותי נדידה פנים-ארצית במקרה של כשל באחד מהספקים העיקריים. היקף השירותים צפוי לכלול כ-90-100 אלף מנויי דיבור, עשרות אלפי מנויי דאטה, ומעל 150 אלף גמלאים. בנוסף, יוקצו כעשרת אלפים סימים לשירותי נדידה פנים ארצית.
השירותים בסל הראשון כוללים שיחות בארץ ובחו"ל, שירותי גלישה סלולרית בנפחים שונים, מכשירי קצה במודל ליסינג הכולל שירות תיקונים ותמיכה, נתבים סלולריים, מודמים וציוד תקשורת נוסף, וכן הפעלת עמדות שירות ייעודיות במשרדי הממשלה.
תהליך בחירת הזוכים בסל הראשון משלב קריטריונים של איכות ומחיר. המציעים נדרשים לעמוד בתנאי סף הכוללים רישיון תקף להפעלת רשת סלולרית, ניסיון מוכח עם לקוחות עסקיים גדולים, פריסת שירות רחבה ועמידה בדרישות אבטחת מידע. הערכת האיכות, המהווה 30% מהציון הסופי, מתבססת על מספר הלקוחות העסקיים, פריסת מרכזי השירות, כיסוי דור 5, שיעור התלונות המוצדקות וניסיון בהפעלת עמדות שירות. הצעת המחיר מהווה 70% מהציון הכולל.
הספקים שיזכו יהיו אחראים לפריסת תשתיות בהתאם לצורכי הממשלה, כאשר התשתיות החדשות יישארו בבעלות המדינה. תקופת ההתקשרות תהיה ל-42 חודשים עם אפשרות הארכה עד עשר שנים בסך הכל.
הסל השני במכרז מיועד לרכישת מכשירים, אביזרים ושירותים משלימים. כל ספק העומד בתנאי הסף יוכל להיכלל ברשימת הספקים המאושרים, והממשלה תקיים מכרזי משנה לרכישת ציוד ושירותים. ההתקשרות בסל זה היא לשנתיים עם אפשרות הארכה עד חמש שנים בסך הכל.
כרגע השאלה האם פלאפון תעתור לבג"ץ לאחר שנדחתה עתירתה במחוזי בירושלים, לקבלת פיצוי הולם על תשתיות סלולריות שכבר התקינה.
















