איציק שליסלברג, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי, הודיע להנהלת החברה על פרישה מתפקידו לאחר 26 שנים בחברה. הוא צפוי לפרוש בעוד כ- 4 חודשים. שליסלברג הוביל בשנים האחרונות פרוייקטים הנדסיים וטכנולוגיים מקיפים וכן תכנן והוציא לפועל את אסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית בחברה. בין היתר היה אחראי על החלפת המערכות התפעוליות בחברה בשנה האחרונה ושילוב ערוצי מכירה ושירות דיגיטליים, אשר נועדו לשפר את מתן השירות של בזק בינלאומי ללקוחותיה ואת פישוט התהליכים עבור עובדי החברה. בתפקידו הקודם כמנהל אגף טכנולוגיות בבזק בינלאומי, היה אחראי על ניהול תחומי ההנדסה, טכנולוגיות המידע וניהול רשת חוות השרתים של בזק בינלאומי.
בהודעה לעובדי החברה אמר שליסלברג: "החלטתי לסיים את תפקידי לאחר שנים רבות של תרומה משמעותית והובלה מקצועית שהשפיעה על כל אחד מעובדי ולקוחות החברה. שמחתי לתרום להצלחת החברה ובעיקר בשנים האחרונות בה ביצעה החברה שינוי בפעילות החברה. כעת אני יוצא לאתגרים חדשים".

















חודשים ספורים לאחר הפרסומים על פרישתו המתוכננת של סמנכ"ל טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי, איציק שליסלברג, חלה תפנית דרמטית ובלתי צפויה בחברה. מנכ"ל בזק בינלאומי הנכנס, מני ברוך, החליט לבטל את פרישתו של שליסלברג ולהחזירו לתפקיד באופן מלא.
אולם, מאחורי המהלך לא עומד חזון של צמיחה טכנולוגית, אלא משימה הפוכה לחלוטין. על פי גורמים המעורבים בפרטים, שליסלברג הוחזר לחברה במטרה מוגדרת: להוביל מדיניות של צמצום דרסטי בהשקעות, לחסל פרויקטים חדשניים שקרמו עור וגידים, ולהנציח את שיטות העבודה הישנות באגף ההנדסה והטכנולוגיות.
על שליסלברג הוטלה המשימה לעצור ולגנוז פרויקטים אסטרטגיים שהבשילו בחודשים האחרונים ושנועדו להצעיד את החברה לעידן הדיגיטלי. בין הפרויקטים שחוסלו או הוקפאו:
פרויקט ה-ERP השאפתני: מערכת ליבה ארגונית שבה הושקעו עשרות מיליוני שקלים מתקציב החברה, ואשר גניזתה הנוכחית משמעותה זריקת כספי ציבור ומשקיעים לטמיון רגע לפני העלייה לאוויר.
תוכנית הטרנספורמציה הדיגיטלית: האסטרטגיה המקיפה שנועדה לייעל את שירותי החברה, לשפר את חוויית הלקוח ולהפוך את בזק בינלאומי לחברה תחרותית ומודרנית.
צמצום השקעות באגף הדאטה סנטר ושימור מערכות מיושנות וסגנון ניהול מיושן.
החזרתו של שליסלברג מסמנת, לדברי גורמים פנימיים, את המשך התלות במערכות הנדסיות מיושנות, "זוללות תקציב" ועתירות כוח אדם לצורכי תחזוקה שוטפת בלבד – במקום השקעה בתשתיות קדימה. המשמעות הישירה היא פגיעה קשה ביעילות התפעולית של החברה.
מעבר לפגיעה המקצועית, עובדים ומנהלים בחברה מביעים אכזבה עמוקה מסגנון הניהול שמביא עמו המהלך. "מדובר בניהול ריכוזי ומיושן שאינו מתאים לחברה שרוצה להתקדם טכנולוגית ולמשוך כוח אדם איכותי", אמר גורם בחברה. "במקום להסתכל קדימה ולמנות מנהיגות טכנולוגית חדשה, המנכ"ל החדש בחר ללכת אחורה, לצמצם תקציבים ולשמר מנגנונים מיושנים".
חזרתו של שליסלברג והחלטותיו של המנכ"ל מני ברוך מעוררות סימני שאלה קשים בנוגע לעתידה של בזק בינלאומי בשוק התקשורת וה-IT התחרותי, ומציבות את החברה במסלול התנגשות מול המגמות הטכנולוגיות המקובלות בשוק.
שליס תמיד דאג לנו העובדים שלו. שמר עלינו ואנחנו דאגנו ל"משפחה".
הסופרנוס זה סדרת טלביזיה לעומת השליסברגים