לאחר תיקון ליקויים, החליט משרד התקשורת להפחית את העיצומים הכספיים שתכנן להשית על החברות הסלולריות בשל כיסוי סלולרי לא מספק. סך הקנס יעמוד על 5.1 מיליון שקלים במקום 8.7 מיליון שקלים שנקבעו במסגרת השימוע שנערך להן בחודש מרץ השנה. המשרד מצא כי חברות הסלולר פלאפון, פרטנר, סלקום והוט מובייל הפרו את הוראות הרישיון המחייבות כיסוי סלולרי בדור 4 של 95% משטח יישוב או תוואי כביש. בין המקומות שבהם התגלו הפרות: יטבתה, מג'דל שמס, חצרים ועוד.
הטלת העיצום הכספי בוצעה לאחר הליך מינהלי, לרבות מתן זכות שימוע לחברות, דיונים בוועדה המייעצת ולאחר שהמשרד בחן את טענותיהן. כמו כן, המשרד בדק ומצא כי ביישובים צופר, יטבתה, דורות, כאוכב אבו אל-היג'א ושושנת העמקים וכן בכביש 227 תוקנו ההפרות. לפיכך, החליטה מנכ"לית המשרד, ענבל משש, על הטלת עיצומים בסכום מופחת כולל של כ-5.1 מיליון שקלים.
















