שוק התקשורת בישראל מתקרב לרגע שבו יידרש לשאלה האם לאפשר חיבור בין מפעילים בנושא של רשתות משותפות, וזאת בנוסף לרשת PHI, המשותפת לפרטנר והוט מובייל. משיחות עם מפעילים סלולריים עולה כי הקמה של רשת משותפת נוספת הוא כורח השעה אם משרד התקשורת רוצה לקדם את הדור החמישי באמת, ומצד שני, זהו אחד הכלים החשובים שיש בידי החברות להוזיל עלויות ולאפשר פריסת אתרים מואצת.
האופציה המתבקשת היא לאפשר שיתוף רשתות מלא בין סלקום לפלאפון, שייצר תחרות ל – PHI. ואולם לנוכח ההתנגדות של ועדי העובדים ספק אם זה יקרה. האופציה הנוספת היא לחבירה בין סלקום ל – PHI. רעיונות כאלה ישנם אך כרגע לא ברור מה תהיה עמדת משרד התקשורת בנוגע לכך. מה שברור הוא שסלקום הייתה מוכנה לכך, וסביר מאד להניח שגם פרטנר, אך לא ברור מה תהיה עמדתה של הוט במקרה כזה.
המשרד לא תמך ברעיון מטעמי תחרות בעיקר, אך לנוכח השינויים בשוק בכל העולם והעובדה שהמפעילים בארץ מתקשים להקים אתרים, שקריטיים לדור חמישי רציני, ועדיין נמצאים במקום שבו הם לא רואים את החזר ההשקעה (כמו בכל העולם דרך אגב), הקמת רשת משותפת נוספת או חבירה של סלקום ל – PHI, הוא אחד הפתרונות המתבקשים.
צוות בינמשרדי בראשות מנכ"לית משרד התקשורת אמור לנסות ולמצוא פתרונות לבעייתיות של השוק הישראלי בכל הקשור למהירויות גלישה בסלולר ביחס לעולם. המשרד מוטרד מאד כי בניגוד לסיבים האופטיים שם הפריסה היא טובה, הרי שבסלולר ישראל במצוקה גדולה וגם הצעדים שהמשרד נקט בהם בעבר לעידוד הפריסה לא צלחו כמו למשל ההיתר שניתן לחברות לחבור במשותף בפריפריה לצורך כיסוי סלולרי.
















