בעקבות חשיפת zmanavir רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דורשת מבזק להשיב לה שטח של כ – 1,500 דונם באזור יבנה שבו היא כבר לא עושה שימוש. רמ"י פנתה לבזק וביקשה הסברים לכך שבמסגרת פיקוח שעשתה נמצא כי השטח אינו משמש את החברה לצורכי שידורים ולפיכך החברה חייבת להחזיר אותו לרשות בהתאם להסכם מ – 2003.
בחודש שעבר חשפנו t.ly/350Y שבידי בזק שטח בגודל של כ – 1,500 דונם בשווי של מיליארדי שקלים שהחברה קיבלה מהמדינה לטובת מתקני שידור. אלא שבזק כבר מזמן הפסיקה לשדר מהמתקן באופן שמחייב אותה להמשיך ולהחזיק בשטח, ולמעשה הייתה אמורה להחזיר אותו עוד ב – 2011 עם הפסקת השידורים.
כפי שנחשף כחלק מהסדר ההפרטה של החברה, סוכם שהיא תקבל שטח לטובת מתקני שידור. בעת שנחתם ההסכם מתקני השידור היו מסיביים וגדולים לטובת שידורי AM שהופצו למזרח התיכון לטווחים ארוכים עד איראן ועוד. אלא שעם השנים השידורים הללו הופסקו לחלוטין וחלק ניכר מהאנטנות פשוט עומד ללא שימוש. במידה וישנו שימוש בשטח לטובת שידור מסוים הרי שהיום האנטנות הנדרשות הן מאד קטנות ובדומה למתקני שידור סלולריים, כך שבכל מקרה השטח אמור היה לחזור לרמ"י מזמן.
רמ"י אמרה אז בתגובה "רמ"י תבחן מול משרד התקשורת ורשות השידור האם יש צורך כלשהוא במתקנים המצויים שם כעת בחלוף כ- 20 שנה מחתימת הסכם הגג. ההסכם קובע כי רק מתקן אשר העברתו נדרשת לצורך המשך מתן השירות יועתק על חשבון הרשות. לחברה כאמור אין עפ"י הסכם הגג זכויות בנכס. זכויותיה מסתכמות בקבלת נכס חלופי אם יש צורך בכך שיעודו מתקני בזק בלבד".
כאמור המכתב של רמ"י מדבר בעד עצמו. המכתב שנכתב על ידי אסתר נורי, ראש צוות בכיר לקידום עסקאות צוות תעסוקה עירוני, יועד לשמאי קמה שאחראי על הנכסים של בזק ובו צוין כי השטח נמסר לבזק לצורך שידורים אך בדיקה הראתה שהוא משמש לשטחים חקלאיים. רמ"י נותנים לבזק 14 יום להגיב ומוסיפים כי הם נדרשים להחזיר את השטח לאלתר ככל שהוא אינו נדרש לה.
















