בזק קווי מסיימת את שנת 2022 עם הכנסות של 4.3 מיליארד שקל, לעומת 4.18 מיליארד שקל בשנה המקבילה אשתקד, גידול של 3%. עיקר הגידול בהכנסות נובע מביטול ההפרדה בין ספק לתשתית, שיפור בתוצאות המגזר העסקי ומעבר לסיבים אופטיים. במקביל, החברה מדווחת על שחיקה ברווח הנקי השנתי של בזק קווי ל – 849 מיליון שקל, ירידה של 20% לעומת 2021.
לצד השיפור, הרי שהוצאות השכר בשנת 2022 הסתכמו בכ-970 מיליון שקל, עלייה של כ-3.9%, שלטענת החברה נבעה בעיקר מקליטת עובדים לצורך פרויקט הסיבים. גם בסעיף הוצאות ההפעלה רשמה בזק קווי גידול של 13.8%, הסתכמו בכ-759 מיליון שקל, שלטענתה נבעה בעיקר מגידול בהוצאות קבלני משנה וחומרים בשל פריסת רשת הסיבים.
אם מסתכלים על הרבעון הרביעי בלבד, שם התמונה פחות משמחת ובזק קווי רושמת שחיקה ברווח התפעולי שמסתכם ב – 293 מיליון שקל, ירידה של 18.2% לעומת רבעון מקביל אשתקד. כמו כן, ברבעון החברה מדווחת על שחיקה ב – EBITDA ל – 559 מיליון שקל, ירידה של 7.3% לעומת המקביל אשתקד. גם הרווח הנקי בירידה והוא מסתכם ב – 153 מיליון שקל ברבעון, ירידה של 25.7% לעומת המקביל אשתקד.
החברה מגדילה בהתמדה את מספר המנויים המחוברים לסיבים אופטיים והגיעה ל – 198 אלף מנויים מחוברים בסוף השנה שעברה עם גידול של 41 אלף מצטרפים חדשים ברבעון האחרון.
ניתוח ההכנסות בבזק במונחים שנתיים מלמד שהשיפור בהכנסות נובע רובו ככולו מהשוק העסקי, ולאו דווקא מהשוק הפרטי. כך ההכנסות השנתיות במגזר הפרטי צמחו ב – 28 מיליון שקל בלבד ל – 2.1 מיליארד שקל, ואילו במגזר העסקי ההכנסות צמחו ב – 96 מיליון שקל לכ – 2.2 מיליארד שקל.
















