הרשות השניה ביקשה ארכה להגשת חוות הדעת הכלכלית שגיבשה במסגרת הבג"ץ שהגישה הוט נגד האישור שניתן לחברות קשת ו – RGE להעלות את מיזם הטלוויזיה FREE TV. בקשת הארכה של הרשות השניה הוגשה בעקבות הוראת בג"ץ בדיון מלפני כשבועיים, להציג בפניו את חוות הדעת הכלכלית עליה הסתמכה הרשות בעת שאישרה את המיזם.
בהחלטה המקורית בג"ץ קבע שעד ה – 19 במרץ תוצג חוות הדעת, אך בעקבות בקשת הארכה הסכים להמתין עד 2 באפריל. כאמור, ההחלטה ניתנה לפני כשבועיים ולכן בקשת הרשות השניה לארכה נתפסת כבעייתית היות ואם כפי שהיא אומרת היא הסתמכה על חוות דעת כלכלית באישור ההחלטה, מדוע היא לא נמסרת כמו שהיא לבג"ץ, ולמה נדרשת ארכה?
גם תחת ההנחה שנדרש להשחיר חלקים מסוימים בחוות הדעת, זה לא אירוע שאמור להימשך 3-4 שבועות. אחת הטענות המרכזיות של הוט בעתירה הייתה שהאישור לעליית המיזם לאוויר ניתן מבלי שנלקחו בחשבון כל ההשלכות על שוק התקשורת בכללותו שהרי השוק פועל לרוב במסגרת של קבוצות תקשורת ולא של חברות נפרדות, כך שאי אפשר להפריד בין השווקים וההשפעות של המיזם החדש על כלל שוק התקשורת.
נדגיש כי גם רשות התחרות ביקשה ארכה וקבלה, אך ממנה ביקש בג"ץ להתייחס לטענות שכאשר אישרה את המיזוג בין קשת ל – RGE היא לא התייחסה להשלכות על כלל שוק התקשורת אלא לשוק השידורים בלבד.
טרם נמסרה תגובת הרשות השנייה.
















