התרגיל של בזק למבצעים שיווקיים אגרסיביים לזמן מוגבל, שעוקפים את חובת צמצום המרווחים, מתפשט ועובר עכשיו גם להוט שיצאה השבוע עם מבצע אגרסיבי במיוחד. הוט הודיעה על מבצע של אינטרנט פלוס שירות הטלוויזיה על גבי האינטרנט שלה Next tv, במחיר של 75 שקלים לחודש לשנה עד יום ראשון הקרוב.
החבילה תוצע במהירות של עד 300 מגה על גבי סיבים (או 200 מגה על גבי רשת הוט), כולל נתב לכל התקופה ללא תשלום, ודמי התקנה של 49 שקל בלבד. מבחינת תכנים החברה מציעה במחיר את כל הספרייה שלה והפקות המקור. סביר להניח שחלק מהתוכן יהיה מוגבל.
המבצע של הוט, מעבר להוזלה הכרוכה בו ולתחרות העזה שהוא מייצר, הוא בעיקר משפיע על השחקנים הקטנים בשוק הסיטונאי. במחירים הללו המתחרים הקטנים בשוק לא יכולים להתחרות והם מפסידים על כל לקוח. כל עוד המחיר הסיטונאי לא יירד התחרות תתבסס על השחקנים הגדולים בלבד והקטנים ייצאו מהשוק.
יש להניח שהוט עוקבת אחר המבצעים של בזק שגם הם נקודתיים ואגרסיביים והם למעשה באים כדי למלא מכסות של גיוסים בתוך זמן קצר. על הדרך הם גם משבשים את הפיקוח עליהם בכל הקשור למדיניות משרד התקשורת שמחייבת חברות תשתיות להוזיל את מחיר התשתית לסיטונאיים שרוכבים עליהם, כדי למנוע פגיעה תחרותית בהם.
לא מן הנמנע שהוט נוקטת במדיניות הזו על רקע הכניסה הצפויה של המיזם החדש Free Tv מבית קשת ו – RGE שיעלה בקרוב לאוויר, וגם לו יש הסכם לשיווק חבילות אינטרנט וטלוויזיה על גבי רשת הסיבים של פרטנר.
במשרד התקשורת כבר תקופה ארוכה ישנה הזנחה של השוק הנייח בכל ההיבטים ומפעילים מסויימים עושים ככל העולה על רוחם. המשרד כבר לא מגלה עניין בשוק הנייח מתוך תפיסה שגויה שהוא כביכול "סודר", אך בשטח המציאות מראה אחרת. למי שפחות מכיר את החומר נסביר שברגע שהמחיר הסיטונאי הוא 72 שקל, אין לאף מתחרה סיכוי להרוויח במחיר קמעונאי של 75 שקל לחודש מצד מתחרה חזק.
















