משטרת ישראל מבקשת להקים מערכת קשר חדשה בתחום תדרים חדש ולא בתחום שהקצה לה משרד התקשורת, ובתוך כך מעוררת את זעמו של משרד האוצר בשל דרישות לתוספת תקציב לרכש עבור מערכת הקשר הישנה ניצן שאמורה הייתה לעבור לתדרים שהקצה המשרד.
משטרת ישראל חונה ב – 10 השנים האחרונות בתחום תדרים 800 מגה הרץ, ותחום זה נדרש להתפנות היות ועל פי התקינה הבינלאומית הוא אמור לשמש לצורכי סלולר. משרד התקשורת פועל לפינוי התחום כבר במשך שנים והסיכום היה שהמשטרה תקים מערכת קשר חדשה מבוססת LTE בתחום ה – 700 מגה הרץ.
ואולם לאחרונה התברר שהמשטרה הגיעה למסקנה שהיא לא יכולה לעבור ל – LTE מפני שמדובר בטכנולוגיה לא בשלה ובעולם לא נצבר מספיק ידע לגביה, ובכל מקרה יקח לפחות 10 שנים עד שהטכנולוגיה תהיה בשלה עבור צרכי המשטרה.
על רקע זאת, פרצה מחלוקת בין האוצר למשטרה, לאחר שהמשטרה באה ודרשה תוספת תקציב של 20 מיליון שקל עבור התעצמות ורכש ציוד קצה מחברת מוטורולה סולושנס. האחרונה היא ספק יחיד של המשטרה כבר שנים ארוכות והדבר הוא לצנינים בעיני האוצר וגורמים רבים אחרים שסבורים שהחברה מנצלת את המשטרה וגובה ממנה סכומי עתק ללא מכרז, וזאת כאשר ישנן מספיק חלופות לא פחות טובות והרבה יותר זולות בשוק.
ממידע שהגיע ל – zmanavir עולה כי המשטרה בחנה הקמת רשת תקשורת חדשה בתחום ה – 400 מגה הרץ והיא ביקשה לעשות זאת ביחד עם פיקוד העורף שיחלוק איתה ברשת ובהוצאות. המשטרה לא מכחישה שהיא בוחנת את המעבר לתחום התדר 400 מגה הרץ, אך אמרה שהיא לא קיבלה החלטה בנושא שנמצא בבחינה מורכבת ובסיוע חברת הייעוץ שעימה היא עובדת דור טכנולוגיות.
לאור המסקנות שהגיעה אליהם לגבי התארכות ההיתכנות הטכנולוגית, המשטרה טוענת שהיא צריכה להקים רשת בתדרי VHF/UHF ובמקביל להמשיך ולהקים בצורה מדורגת רשת בטכנולוגיית LTE.
הנושא מעורר כעס רב במשרדי האוצר והתקשורת שם מתקשים להבין את ההתעקשות של המשטרה להמשיך ולעבוד עם מוטורולה כספק יחיד ולא להוציא מכרז לחברות נוספות.
















