אם יש נושא בתחום הטלקום במדינת ישראל שראוי לשאת את הכותרת מחדל, חובת הפרישה האוניברסלית של הוט כנראה זוכה בתואר בגדול, ולאו דווקא באשמתה. כשני עשורים לערך (לפחות) מנסה משרד התקשורת לפתור את הבעיה של חובת הפריסה האוניברסלית של הוט ללא הצלחה. כל פעם מחדש העניין הזה צץ ונדמה שהמשרד לא מסוגל להתמודד עם הסוגיה ואולי הגיע הזמן לחשוב מחדש על כל העניין.
ל – zmanavir נודע שבחודשים האחרונים מתנהל הליך פיקוח (שוב) נגד הוט לאחר שהמשרד מצא שהיא לא עומדת בחובת פרישת כבלים. נדגיש שמדובר בכבלי קואקס, ולא בסיבים אופטיים ולכן לא ברור למה המשרד מתעקש שהחברה תמשיך לפרוש קואקס כשבמקביל הוא רוצה להוציא את הקואקס ואת הנחושת של בזק משימוש כפי שפרסמנו https://tinyurl.com/ytkyxddf . אבל חוק זה חוק והמשרד ממשיך בעבודתו כדי לוודא שהחברה פורשת קואקס ועומדת בחובה האוניברסלית שחלה עליה.
האירוע קצת הסתבך אחרי שהחברה התבקשה למסור מידע מעודכן על היקף חובת היישובים שלה שלא פרוסים, על ידי סמנכ"ל הפיקוח לשעבר איתן כסיף. האחרון גילה שהחברה שאמורה הייתה להשלים פריסה ב – 219 יישובים, למעשה "השמיטה" 35 יישובים, ומספר היישובים בפועל שלא חוברו כולל מזרח ירושלים עומד על 254 יישובים.
מתוך רשימת היישובים ככל הנראה ישנם יישובים שהחברה מספקת פתרונות על גבי רשת הדור החמישי שלה כחלופה לסיב. האם זה פתרון מספק ומה היקף הביקוש לא ברור. אבל חשוב להזכיר, הוט שותפה ב – IBC שפורשת סיבים אופטיים ומחויבת להגיע ל – 1.7 מיליון משקי בית והיא אכן בדרך לשם. מבחינת הוט, היא שמה את הדגש על הסיבים דרך IBC ומנסה לפעול לביטול חובת הפרישה של קואקס מפני שהוא כבר לא רלוונטי.
אחרי כל השנים שעברו וכל הסאגה שמלווה את חובת הפרישה של הוט, לא יהיה זה מפליא אם בעוד כמה שנים נמשיך לראות את העניין הזה נסחב ללא פתרון. הוט סירבה להגיב.
















