מסתמן פתרון לסוגיית הלימודים מרחוק למגזר הדתי, החרדי והבדואי בכל הקשור לחבילת הדקות בסלולר וללימודים מרחוק. ל – zmanavir נודע שמשרד התקשורת גיבש רעיון חדש לפיו התשלום על קישורי הגומלין בסלולר בחיוג למוסדות הלימוד שמקיימים לימודים דרך הטלפון, ימומן על חשבון המדינה. בכך, תיפתר הבעיה שיש הן לחברות הסלולריות שאמורות היו לספוג חריגות בדקות השיחה, והן לחברות או הגופים שמספקים את הטלפוניה או המרכזיות לאותם מוסדות חינוך. נודע כי בקרוב צפוי לצאת שימוע המסדיר את הסוגיה.
בעקבות החזרה ללימודים מרחוק (במגזר החילוני הלימודים הם באמצעות הזום אך במגזר הדתי, חרדי והבדואי באמצעות הסלולר) החליט משרד התקשורת לחזור למתווה בזמן הקורונה לפיו לא יהיה תשלום חריג עבור דקות שיחה חורגות בחבילות הסלולר. המצב היום הוא שהחבילות הסלולריות מאפשרות דקות שיחה רבות של כ – 2,000-3,000 דקות בחודש כל חברה לפי התוכנית שלה, אך חריגה מהחבילה מחויבת בתשלום.
במגזר החילוני לכאורה אין בעיה כי הלימודים הם בזום אבל כאשר במגזרים אחרים ישנם מספר ילדים לא מועט בכל משפחה, הבעיה הופכת משמעותית היות וכל ילד יושב שעות בשיחות טלפון למרכז הלימודים שלו.
בכל ישיבה, בית ספר וכו' יש מספר ייעודי שאליו מתקשרים וממנו מגיעים התלמידים למורה או לשיעור הספציפי. הרווח של אותם ספקים שמאפשרים את הפתרון נובע מהעובדה שתעריף השיחה הנכנסת הוא גבוה, ואז הם מתחלקים עם חברת הסלולר בהכנסות מתעריף זה.
החברות הסלולריות לא מוכנות להסדר כי הן טוענות שמדובר בהפסד עבורן ומנגד אם משרד התקשורת היה מבטל את תעריף קישור הגומלין, החברות שמספקות את המרכזיות לאותם מוסדות חינוך, לא היו מוכנות לספק את השירות בחינם.
שר התקשורת שלמה קרעי אף הבהיר שלא יהיה מוכן שאזרחים יממנו חריגות בחבילות הסלולר ודרש מתווה חדש https://tinyurl.com/yrpdamvr .
בעקבות זאת, ולאחר שהתברר שהבעיה המרכזית היא מי ישא בעלות הקש"ג, הוחלט במשרד התקשורת שהמדינה תממן את העלות. לאחר שיחות מול משרד החינוך, נמצא שבידיו יש את כל המספרים של מוסדות החינוך במגזרים המיועדים, המקיימים לימודים מרחוק, וכך ניתן להסדיר את העניין ולעקוב אחר היקף הדקות לאותם מספרים.
בנוסף, משרד החינוך מקיים מכרז לחלוקת טלפונים וכרטיסי סים לתלמידים ומשפחות נזקקות, כפי שהיה בתקופת הקורונה.
















