משרד התקשורת שיחרר את השיעבודים עבור הלוואות לחברת דואר ישראל. חצי שנה של מאבקים סביב הערבויות הסתיימו ושר התקשורת שלמה קרעי הבין שהמאבק חסר סיכוי בעקבות לחץ של משרד האוצר שהבהיר שהנזק שנגרם לדואר ישראל כתוצאה מאי החתימה של קרעי על השיעבודים הוא אירוע בלתי נסבל מבחינתו והוא לא יעבור על כך בשתיקה. כתוצאה מכך ועל רקע המלחמה המתמשכת קרעי החליט לשחרר את השיעבוד וכרגע דואר ישראל חזרה למו"מ מול הבנקים לקבלת אשראי.
כפי שפרסמנו אי אישור המהלך מצד קרעי יצר מתיחות מול משרד האוצר שערב לתוכנית ההבראה של החברה שבמסגרתה היא נדרשת לתוכנית מימון רחבה לשיקומה. על מנת שתוכל לקבל את המימון החברה חייבת לשעבד נכסים והתהליך מחייב את חתימת שר התקשורת. ככל הנראה אחת הטענות שעזרו לשכנע את קרעי הייתה שהנכסים שהדואר הסכים לשעבד לפני חצי שנה, שווים היום הרבה פחות בגלל המלחמה וזה אירוע שעשוי להסלים ולחסל את החברה ואת תוכנית ההפרטה שלה.
כפי שפרסמנו במשרד התקשורת ניסו עוד להתעקש על סוג הנכסים שישועבדו אבל בסופו של דבר מה שסגר את העניין היה כאמור הלחצים הכבדים מצד משרד האוצר שהבהיר לקרעי שהחברה בסכנה והם לא יהיו מוכנים לאפשר זאת.
















