החברות הסלולריות חוששות בעיקר מנזקי הירידה בהכנסות משירותי נדידה, ופחות מהעובדה שהמפונים בעוטף עזה ובצפון לא ישלמו על שירותי אינטרנט וטלוויזיה בזמן המלחמה. להערכת גורמים בקרב החברות היקף הנזק כתוצאה מאי התשלום הוא זניח יחסית לנזק מההכנסות משירותי הנדידה הבינלאומית.
הנזק מהנדידה מוערך בכ – 10 מיליון שקלים בחודש, כך שהתמשכות המלחמה כבר תייצר הפחתה בשירותי הסלולר בכ – 30 מיליון שקלים לכל חברה. אלא שהבעיה לא מסתכמת רק בהכנסות אלא גם משפיעה על שורת הרווח כיוון שהנדידה הבינלאומית היא רווחית בצורה מאוד משמעותית.
בתוך כך בקרב חברות התקשורת ישנה ביקורת רבה על כך שהמדינה לא מוכנה לסייע להן בכל הקשור לאגרות התדרים בזמן המלחמה. החברות התנדבו מרצונן לא לגבות תשלומים עבור שירותי טלוויזיה ואינטרנט ממשפחות המפונים, הן סובלות מפגיעה בהכנסות בגלל הנדידה הבינלאומית, ובמקביל סובלות מירידה גם במכירות ציוד קצה בגלל שאנשים פחות קונים בתקופה הזאת. מנגד, בקשה להקלה באגרות נתקלת בהתנגדות קשה במשרד האוצר בעיקר ומהתעלמות ממצוקותיהן.
















