מפעילים שעובדים עם בזק ומחברים לקוחות באמצעותה, במסגרת השוק הסיטונאי, מתחילים להרגיש עיכובים בהתקנות על רקע החלטת ועד העובדים לעצור את עבודות ההתקנה עם קבלנים חיצוניים. ספקיות אינטרנט שעימם שוחחנו מעידות שהזמנות להתקנות סיבים שהיו בדרך כלל מתבצעות תוך ימים ספורים, נדחו כרגע לחודש ינואר, וישנן גם ספקיות שמביעות דאגה וחוששות שלקוחות יברחו להן.
עובדי בזק הפסיקו את העבודות של הקבלנים החיצוניים המהווים את כוח העבודה המרכזי בהתקנות סיבים אופטיים ביום חמישי האחרון, וזאת על רקע העימות שהתגלה בין ועד העובדים לבין בעלת השליטה בחברה קרן סרצ'לייט סביב מינויו של תומר ראב"ד כיו"ר הדירקטוריון.
העובדים טוענים שראב"ד אמור היה למנות ועדת איתור ולנהל תהליך למציאת מועמדים לתפקיד היו"ר, אך בפועל לא הקים את ועדת האיתור ודאג למנות את עצמו, ובניגוד לסיכומים מוקדמים שהיו בין הצדדים שהמינוי יעבור בתיאום.
בתגובה למהלך העובדים הודיעו להנהלת החברה שהם רוצים לקיים את ההסכם הקיבוצי שאוסר על עבודות קבלנים חיצוניים אלא בתיאום עימם. המשמעות היא שכרגע רק עובדי בזק מבצעים התקנות, ולכן היקף ההתקנות המתבצע בפועל אל מול הקצב שהיה נהוג בעבר הוא נמוך, גם במגזר העסקי אך בעיקר במגזר הפרטי. הקבלנים החיצוניים גם אינם מורשים למשוך ציוד כך שלמעשה עבודתם נעצרה לגמרי.

















יותר משנתיים מונופול בזק מפלה לרעה את החיבור לבתים פרטיים ‼️
כך למשל בקרית גת הבית שלי מרחק 12 מ'
(חציית כביש קיים צינור שמחובר לפילר של בזק)
אבל בבתים של מיוחסים בכפר שמריהו סביון קסריה ועוד יש סיבים
חייבים לתקן הפלייה זו