משרד האוצר ביטל תקציב של 50 מיליון שקל שתכנן משרד התקשורת להקצות לטובת עידוד השקעות בסלולר ב – 2023. הכסף אמור היה להגיע בשתי מנות, אך על רקע המלחמה עצר האוצר את ההקצאה. חשוב לציין שתקציבים רבים נעצרו לא רק במשרד התקשורת אלא בכל משרדי הממשלה, אך במשרד התקשורת חושבים שהמלחמה הייתה חייבת לדחוף את האוצר להכרה שתשתיות הסלולר והדור החמישי הן קריטיות ומהוות תשתית חירום לאומית.
משרד התקשורת לא השלים עדיין את גיבוש תוכניות העבודה לשנה הבאה על רקע המלחמה, ולכן לא ברור מה ייכנס לתוכנית, אך בכל הקשור לתחום הסלולר נראה שהמשרד מתכוון להילחם שבשנה הבאה תהיה קפיצת מדרגה במיקום של ישראל במדדים הבינלאומיים – זו לפחות הכוונה של שר התקשורת שלמה קרעי בשיחות לא רשמיות שהוא מקיים עם גורמים בתעשייה.
לדברי אותם גורמים קרעי מודאג מהמיקום של ישראל שנמצאת כבר הרבה זמן במקום ה – 65 במדדים בינלאומיים כמו אוקלה, וכמעט ואין תזוזה במיקום למרות הקמת האתרים, והמלחמה רק הדגישה את החיוניות של תשתיות הסלולר והצורך בסיוע וקידום פריסת הדור החמישי.
אמנם מוקדם להעריך, אך על פי סימנים ראשוניים החברות הסלולריות האטו הקמת אתרי 5G בחודשיים האחרונים, ולא נראה שיש כוונה להגביר את קצב ההקמה בשנה הבאה, אלא כנראה להיפך.
על פי הערכות של גורמים עימם שוחח קרעי נראה שהוא מקבל את העיקרון שבו תומכות גם החברות הסלולריות, של יצירת קשר בין תשלום אגרות התדרים להתחייבות להשקעות. קרעי סבור שלא ייתכן מצב שבו מאות מיליוני שקלים שהחברות משלמות כאגרות תדרים, לא יופנו לעידוד השקעות בהקמת אתרים ושיפור תשתיות הסלולר.
במקביל משרד התקשורת מתכוון לחדש את המאבק בנושא סיוע לשוק הסלולר בכל הקשור להקמת אתרים סלולריים ושיפור תשתיות הסלולר בכל רחבי הארץ דרך תקציב 2024.

















וואו! סוף סוף קרעי גילה את אמריקה!
ממש גאון!