רשות התחרות קיבלה פנייה בנושא מחירי השוק הסיטונאי הפסיבי והיא צפויה להידרש לנושא, כך נודע ל – zmanavir. יחד עם זאת הרשות לא תעסוק בנושא מחירי השוק הסיטונאי (BSA) וזה אירוע שיישאר באחריות משרד התקשורת. לא ברור מי פנה לרשות וביקש את התערבותה אך ככל הנראה מדובר באחד השחקנים הקטנים שהסב את תשומת ליבה לכך שמחירי השימוש בתשתיות בזק מהווים חסם תחרותי להרחבת ההשקעות בעיקר מצד שחקנים קטנים, הטוענים שמדובר במחיר מופקע שאמור היה להיות מוזל מזמן על ידי משרד התקשורת שלא עשה זאת.
ברשות התחרות רואים בשוק הסיטונאי פסיבי אירוע בעל חשיבות מרכזית, מפני שהשימוש בתשתית הפסיבית של בזק הוא קריטי לקידום התחרות ולהשקעות. ללא שימוש בתשתית הפסיבית של בזק שחקנים קטנים כמעט ואינם יכולים לפרוס היום תשתיות תקשורת, ונדרשים לשלם לה מחירים מופקעים על תשתיות מוטמנות בקרקע מלפני עשרות שנים שהיא כבר החזירה כמה וכמה פעמים את ההשקעה על כך.
נזכיר שהמחירים נקבעו על ידי משרד התקשורת ועומדים היום על 430 שקל לקילומטר. משרד התקשורת במקביל העניק לשחקנים חדשים בפריפריה (במסגרת מכרזי תמרוץ) הקלה וקבע שהם ישלמו רק 100 שקל לקילומטר, אך עבור כל שחקן אחר שרוצה לפרוס תשתיות עצמאיות ברחבי הארץ, המחיר נותר בעינו ולא ירד למרות שהמשרד היה חייב לעשות זאת על פי המדיניות שהוא בעצמו קבע.
במידה והרשות אכן תידרש לנושא ותהיה אפקטיבית בבדיקה שלה, תהיה לכך השפעה גם על משרד התקשורת. נזכיר שסמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת אלעד מקדסי, הגיע מרשות התחרות ולכן הציפייה ממנו שלפחות באוריינטציה הוא יהיה באותה עמדה הרואה בזמינות התשתיות הפסיביות של בזק אמצעי קריטי לקידום התחרות.
נזכיר שלאחרונה הודיעה בזק כי היא לא תעלה את מחירי השוק הסיטונאי בתחילת השנה, בעיקר בגלל המלחמה.
















