זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
ניוזלטר
צור קשר
המייל האדום
יום שני, יוני 22, 2026
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
  • התחברות
  • הירשם
זמן אוויר
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית

בית אינטרנט

מכה לחברות הסלולריות: משרד האוצר שוקל לבטל את ההנחות באגרות התדרים

המשמעות: התשלום הכולל על אגרות יגדל מאוגוסט ל - 440 מיליון שקל בשנה, תוספת של 123 מיליון שקל לעומת 2023

גד פרץ מֵאֵת גד פרץ
10/01/2024
זמן קריאה: קריאה של 1 דקות
416 4
A A
0
בימים טובים יותר: מימין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ושר התקשורת שלמה קרעי, צילום דוברות משרד התקשורת

בימים טובים יותר: מימין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ושר התקשורת שלמה קרעי, צילום דוברות משרד התקשורת

שתף בפייסבוקשתף בטוויטרhttps://www.linkedin.com/company/zmanavir/

משרד התקשורת במאבק חריף מול אגף התקציבים בעקבות ביטול שורה של סעיפים משמעותיים בתקציב המשרד ל – 2024. לדברי בכירים במשרד התקשורת אגף התקציבים עצר את כל התקציב לחדשנות, לא מתכוון להאריך את ההנחה באגרות התדרים, וכמובן שלא מוכן להעניק סיוע שמבקש המשרד לטובת עידוד הקמת אתרים סלולריים ב – 5G, וגם לא לצורכי גיבוי אתרים סלולריים באזורים סמוכי גבול. האוצר רוצה גם לסגור את עידן פלוס.

במשרד התקשורת אמרו "האוצר לא מוכנים לתת כלום ואנחנו הולכים למאבק". בתשובה לשאלה מה לגבי המשך ההנחה באגרות התדרים אמרו במשרד התקשורת שבאוצר מתנגדים להמשך ההנחה. המשמעות היא הוצאה של עשרות מיליוני שקלים לחברות הסלולריות ב – 2024, שהופכת להיות מאד בעייתית עבורם במידה ולא תחול תזוזה בעמדת משרד האוצר.

נזכיר שמדי שנה תיקצב משרד התקשורת פרוייקטים בתחום החדשנות ב – 5G ביחד עם רשות החדשנות, על מנת לעודד יישומים של טכנולוגיות חדשות. מדובר במסלול המעניק תמיכה לחברות טכנולוגיה המבצעות תכניות הרצה (פיילוטים) בסביבות עבודה מבצעיות, ובאתרי ניסוי של  משרד התקשורת. זאת אומרת שעל המוצרים המוגשים למסלול זה, להיות בשלים להרצה (לאחר בחינת היתכנות ופיתוח מרבית המוצר) וללא תכולות מו”פ משמעותיות.

בנושא ההנחה באגרות התדרים הרי שכאן כאמור הולכת להיווצר בעיה גדולה מאד לחברות ולמשרד. שר התקשורת הצהיר שב – 2023 החברות שילמו 317 מיליון שקל אגרות תדרים. באוגוסט 2024 המחיר אמור לעלות ל – 440 מיליון שקל, תוספת של 123 מיליון שקל, ובחלוקה ל – 3 רשתות מדובר על 41 מיליון שקל תוספת שנתית. בחלוקה לפי חודשים מדובר על כ – 30 מיליון שקל נוספים לכל רשת. לפי חישוב של 150-200 מיליון שקל רווח נקי בשנה לחברה מדובר בשחיקה של 15-20%.

נסביר כי ההנחה באגרות ניתנה לחברות במסגרת המכרז לתדרי 5G לתקופה של מספר שנים המסתיימות באוגוסט 2024. משרד התקשורת תומך בעמדת החברות הסלולריות המבקשות להאריך את תוקף ההנחות על רקע הנזקים שלהם בתקופת המלחמה.

כמובן שעל רקע כל זאת, אין סיכוי שהשנה נראה שינוי במדיניות המשרד בכל הקשור לסיוע לשוק הסלולר כפי ששר האוצר תיכנן, לא בהיבט של עידוד הפריסה ב – 5G ולא בכל הקשור לרצון המשרד למצוא מקור תקציבי לסיוע בנושא הרחבת הגיבוי הסלולרי לאתרים סמוכי גבול כך שיוכלו לפעול מספר שעות רב יותר ללא חשמל מאשר שעתיים הקבועים ברישיון של החברות היום.

אגב, בהמשך לפרסום שלנו על כך שבמשרד האוצר היו שמחים לראות סגירה של הרשות השניה השנה, כנראה שהדבר לא יקרה על רקע המתיחות בין המשרדים.

במשרד האוצר העדיפו להסתכל על חצי הכוס המלאה ואמרו שבסיס התקציב למשרד התקשורת לא נחתך בניגוד למשרדים אחרים.

ד״ר שלמה קרעי בתגובה לתוכנית משרד האוצר לסגירת מערכת עידן פלוס: "תוכניות החסכון הראשונות של האוצר הן תמיד על חשבון מעמד הביניים ומטה. כך עם העלאת אחוז המע״מ, כך גם בהתערבות המחוצפת שלהם כאן במערך השידורים החינמי של משרד התקשורת ועוד.

"שוב, לצערי, מתגלה ששר האוצר לא שולט בפקידות שלו, שמנסה שוב ושוב לפגוע באוכלוסיות המוחלשות. מצד אחד לא מוכנים להשקיע בתוכנית לשיפור תשתיות הסלולר בשגרה ובחירום, בעיקר בפריפריה, שתתן בין היתר מענה חלופי למערך הזה, ומצד שני פוגעים בחצי מיליון איש שמשתמשים בו".

"כבר בתזכיר חוק השידורים החלטתי להעביר את מערך עידן פלוס לאפליקציה חינמית לציבור. המלחמה הבהירה לנו שללא עיבוי מערך האנרגיה לתקשורת הסלולרית, זו תהיה פגיעה קשה בציבור שניזון ממידע באמצעות התקשורת, וכיום, במצבי חירום, דווקא מערך עידן פלוס יגלה שרידות גבוהה לאיומים על ישראל.

"דרשתי טרום התקציב לתקצב תכנית לעיבוי מערך האנרגיה בחירום לתשתיות תקשורת בישראל, עד כה דרישתי לא נענתה.

"כשזה יקרה, גם עידן פלוס יוכל להישען על טכנולוגיה מתקדמת. עד אז, מערך עידן פלוס שהינו קריטי, בוודאי לאור תרחיש הייחוס במלחמה, ימשיך להעביר חדשות, מידע והתראות בחינם לציבור ולפריפריה – במגוון שפות ובשלל ערוצים".

 

מצאתם טעות? כתבו לנו | המייל האדום גם בווטסאפ


מאמרים קשורים

סאגה לא פתורה סביב כניסת סטארלינק לישראל
אינטרנט

ספייס איקס שברה את שיא ההנפקות, אבל וול סטריט קנתה בעיקר את העתיד

12 ביוני 2026
גילת טלקום רוכשת זכויות שימוש בתשתית הסיבים של בזק ב-88 מיליון שקל
אינטרנט

אחרי העלייה החדה במניה: גילת טלקום מאשרת רכישה עצמית של עד 6 מיליון שקל

12 ביוני 2026
חלל תקשורת משנה כיוון: "הנכס האמיתי שלנו הוא הלקוחות, לא הלוויינים"
אינטרנט

חלל תקשורת משנה כיוון: "הנכס האמיתי שלנו הוא הלקוחות, לא הלוויינים"

11 ביוני 2026
פרויקט בדיקת הכיסוי הסלולרי יוצא לדרך
אינטרנט

נחשף בזמן אוויר |מפת הביצועים שתחשוף את פערי הסלולר בישראל

10 ביוני 2026
אירוע סייבר חסר תקדים: נתוני שיחות של כ-90 מיליון לקוחות AT&T נחשפו
אינטרנט

ב-AT&T מנסים לצנן את ההתלהבות מסטארלינק: "לא תחליף לרשתות הקרקעיות"

10 ביוני 2026
משרד התקשורת יתמוך במהלך של נתג"ז להיכנס לתחום הסיבים
אינטרנט

משרד התקשורת יתמוך במהלך של נתג"ז להיכנס לתחום הסיבים

9 ביוני 2026
לפני השקת הכלי של Ookla להשוואת ביצועי הסלולר: משרד התקשורת יפרסם שימוע
טכנולוגיה

לפני השקת הכלי של Ookla להשוואת ביצועי הסלולר: משרד התקשורת יפרסם שימוע

9 ביוני 2026
המינוי המפתיע בבזק: יקי זנו חוזר לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות
אינטרנט

המינוי המפתיע בבזק: יקי זנו חוזר לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות

9 ביוני 2026
חיים דסה עוזב את PHI וחוזר לפרטנר כמנהל אגף סלולר
טכנולוגיה

חיים דסה עוזב את PHI וחוזר לפרטנר כמנהל אגף סלולר

8 ביוני 2026

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים מומלצים:

  • All
  • מומלצים
הרגולטור הבריטי חשף את תוכנית ה-AI שלו – וזה צריך לעניין כל מי שעוסק בתקשורת

הרגולטור הבריטי חשף את תוכנית ה-AI שלו – וזה צריך לעניין כל מי שעוסק בתקשורת

7 ביוני 2026
קרעי מתכוון לבדוק מדוע החברות הסלולריות מונעות ניסוי של חח"י בתחום הסלולר

בלעדי |קרעי דוחף לביטול ההפרדה המבנית בבזק – אך לא מתכוון לכפות פתרון

7 ביוני 2026
פרויקט הסלולר של חח"י: משרד התקשורת לא משוכנע שיוכל להשלים היערכות לתחילת עבודתו בשנה הבאה

הרגולציה חנקה את מיזם הסלולר של חברת החשמל: הסיכוי שייצא לפועל מתרחק

3 ביוני 2026
הוט מתקרבת לרשת הסיבים של בזק: תוכל לשווק סיבים גם מחוץ לאזורי IBC

הוט מתקרבת לרשת הסיבים של בזק: תוכל לשווק סיבים גם מחוץ לאזורי IBC

2 ביוני 2026
רמי לוי סלולר צירפה קרוב ל – 10 אלפים משתמשים חדשים תוך חודשיים

שוק הניוד בסלולר חזר במאי לפעילות מלאה

1 ביוני 2026
הממשלה הבריטית מקצה 40 מיליון ליש"ט לטובת 5G ברשויות מקומיות

הפער הצטמצם ל-4 אתרים: PHI נושפת בעורף סלקום במרוץ הדור החמישי

1 ביוני 2026
מיליון משתמשים כבר בדקו: כך בריטניה משנה את הדרך שבה בוחרים חברת סלולר

מיליון משתמשים כבר בדקו: כך בריטניה משנה את הדרך שבה בוחרים חברת סלולר

31 במאי 2026

סיפורים פופולריים

  • אירוע סייבר חסר תקדים: נתוני שיחות של כ-90 מיליון לקוחות AT&T נחשפו

    ב-AT&T מנסים לצנן את ההתלהבות מסטארלינק: "לא תחליף לרשתות הקרקעיות"

    131 מניות
    לַחֲלוֹק 52 צִיוּץ 33

מאמרים אחרונים

  • ספייס איקס שברה את שיא ההנפקות, אבל וול סטריט קנתה בעיקר את העתיד
  • אחרי העלייה החדה במניה: גילת טלקום מאשרת רכישה עצמית של עד 6 מיליון שקל
  • חלל תקשורת משנה כיוון: "הנכס האמיתי שלנו הוא הלקוחות, לא הלוויינים"

נושאים חמים

  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • ידיעה לתקשורת
  • פרסם אצלנו
  • צור קשר

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

  • התחברות
  • הירשם
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

ברוך שובך!

היכנס לחשבון שלך למטה

סיסמא נשכחת? הירשם

ליצור חשבון חדש!

מלא את הטפסים למטה כדי להירשם

כל השדות דרושים. התחברות

אחזר את הסיסמה שלך

אנא הזן את שם המשתמש או כתובת הדואר האלקטרוני שלך כדי לאפס את הסיסמה שלך.

התחברות
אתר זה משתמש בקובצי Cookie. על ידי המשך השימוש באתר זה אתה נותן הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. בקר במדיניות הפרטיות וקובצי ה-Cookie שלנו.

בדיקה 3C