נציגי רשות התחרות נפגשו עם יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן, לפני הדיון שהתקיים אתמול בוועדה, והעלו בפניו מספר רעיונות שנועדו לשמר רמת תחרות מסוימת במסגרת רפורמת הטלפונים הכשרים שבימים אלה עומדת על הגריל.
רשות התחרות חזרה על עמדתה המבקרת בחריפות את התנהלותה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת בתחום הסלולר הכשר. על פי הרשות, ההסכמים של הוועדה עם חברות הסלולר ואופן התנהלותה מונעים כניסה של מתחרים לתחום ופוגעים בצרכנים.
הרשות ציינה בעמדתה המקורית כי כיום ועדת הרבנים היא הגוף היחיד המעניק אישורי כשרות לשירותי סלולר, ולמעשה אין לצרכנים ברירה אלא לרכוש שירותים המפוקחים על ידה. על פי הערכות הרשות, מדובר בלמעלה מחצי מיליון מנויים, בעיקר מקרב הציבור החרדי.
אחת הבעיות המרכזיות, לפי הרשות, היא הגבלת הניידות של מספרי הטלפון הכשרים. בהתאם להסכמים בין ועדת הרבנים לחברות הסלולר, מנוי המבקש לעבור למפעיל אחר או להפסיק לקבל שירות כשר, נאלץ לוותר על מספר הטלפון שלו. הדבר יוצר חסם משמעותי בפני חברות מתחרות המעוניינות להיכנס לתחום.
בעיה נוספת היא הקשר שנוצר בין מכשירי הקצה לבין כרטיסי ה- SIM הכשרים. הדבר מגביל את מגוון המכשירים הזמינים לצרכנים ועלול להוביל להעלאת מחירים.
הרשות ממליצה לבטל את הגבלת הניידות, לאפשר לצרכנים לבחור את מכשיר הקצה כרצונם, ולקבוע סטנדרטים ברורים ושקופים לאישור מכשירים כשרים – במקום אישור פרטני ובלעדי של הוועדה.
אלא שבדיון כעת, עומדת הצעה לתיקון החוק באופן שהרשות יוצאת וחצי תאוותה בידה ולכן העלתה בפני ביטן הצעה שתאפשר למנוי כשר שרוצה לעבור חברה, להשאיר הודעה קולית למתקשרים אליו, וזאת לתקופה של חצי שנה, כדי שיוכלו להגיע אליו. המספר עצמו לא יוכל להתנייד אלא כמספר כשר בלבד.
















