משרד התקשורת זימן את נציגי החברות הסלולריות להציג בפניו פתרונות גיבוי סלולרי לאתרים, וזאת על רקע בקשתו מהחברות להעביר לו תוכניות שמסבירות כיצד ניתן לספק פתרונות גיבוי לאתרי קצה למשך 12 שעות בדגש על אזור הצפון. על רקע העובדה שנציגי ההנדסה מהחברות משתתפים בכנס MWC 2024 בברצלונה, הסכים המשרד לדחות את הגשת התגובות מיום חמישי ליום ראשון הקרוב, כאשר במקביל כבר זימן את החברות לפגישות פרונטליות.
לוחות הזמנים הקצרים להגשת התגובות מעידים על דחיפות הסוגיה, אך כאן המקום לציין שמשיחות עם בכירים בחברות בקשר לאפשרות להעמיד פתרונות גיבוי עד סוף אפריל כפי שמבקש המשרד, עולה שמדובר במשימה שהחברות הסלולריות יתקשו מאוד לעמוד בה. למרות שתרחיש הייחוס מדבר על אזור הצפון, ועל אתרי הקצה בלבד, מדובר על מאות אתרים סלולריים שהחברות יצטרכו להתארגן לגביהם עם פתרונות גיבוי וכלל לא בטוח שהדבר אפשרי בכולם. חשוב לציין גם שבחלק מהפתרונות החברות נדרשות לפנות שטחים בתוך האתרים, ולא בטוח שיש להן אפשרות כזו בכלל.
















