דיון בוועדת הכלכלה סביב המשך המימון של עידן פלוס, פוצץ על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן. על פי הצעת החוק הפרטית שהגיש ח"כ אריאל קלנר, "ערוץ זעיר" יחויב בדמי הפצה זניחים בלבד על מנת להצטרף לשידורי "עידן פלוס", שמקדם משרד התקשורת. בנוסף, ערוץ בעל חוב לרשות השנייה יוכל להצטרף לשידורים למרות אותו החוב.
לדברי המתנגדים להצעת החוק, המשמעות של ההצעה היא הטבה לערוץ 14. הערוץ מוגדר כערוץ זעיר על אף תפוצתו הנרחבת, וצבר חובות בגובה מיליוני שקלים לרשות השנייה בשל הפרות שונות, והוא יקיר הקואליציה והממשלה וזו הסיבה שמסתתרת מאחורי הצעת החוק. התנועה לאיכות השלטון טענה כי בשל היות החוק "תפור" למידותיו של ערוץ 14, התנגדו בכירי הייעוץ המשפטי לממשלה לקידומו. לפיכך, תוקנה הצעת החוק כך שגם ערוצים 12 ו-13 ייהנו מההצעה ויזכו לדמי הפצה זניחים בלבד.
לדברי לובי 99, בעוד שגובה דמי ההפצה היום של ערוץ זעיר הוא 1.8 מיליון שקלים בשנה, הצעת החוק מפחיתה את הסכום ל-15 אלף שקלים בשנה בלבד. בכך ניתנת הטבה לבעלי השליטה בערוצים מסחריים על חשבון הציבור. ככל שצופים בעידן פלוס, כך הכנסותיהם של בעלי הערוצים עולות כתוצאה מגידול בהכנסות מפרסום, ולכן עליהם לשלם תשלום ריאלי עבור הפעלת עידן פלוס ולא להשית אותו על חשבון הציבור.
הדיון שיקף גם את המחלוקות סביב הדרישה לפתוח את ארכיון התאגיד בעלות נמוכה מדי, וגלש לוויכוחים בין שר האוצר שלמה קרעי למנכ"ל התאגיד גולן יוכפז. הדיון התפוצץ לאחר שנציג האוצר נעם שרלו בריגה, שעלה לדיון מתוך שירות המילואים שלו, הביע עמדה הדורשת לסגור את מערך עידן פלוס, בשל היותו ישן ולא יעיל, וזה מה שהביא את ביטן, שכעס על עמדת האוצר, לפוצץ את הדיון.
















