משרד התקשורת יתקן את רישיונות החברות הסלולריות כך שפרויקט הגיבוי האנרגטי למטרופולין חיפה יעוגן ברישיונות החברות. השבוע הפרויקט קיבל דחייה של חודש ובמקום בסוף יוני החברות יידרשו להשלים את הפרויקט עד סוף יולי במידה וירצו לזכות במענקים. כפי שפרסמנו השבוע משרד התקשורת קיבל פניות מהחברות הסלולריות לדחות את לוחות הזמנים היות והן הודיעו שיתקשו להשלים את הפרויקט במועד המקורי למרות שכבר הוציאו הזמנות לרכש מצברים ופתרונות גיבוי אחרים.
השאלה כרגע האם הארכה תספיק. החברות טוענות שדחייה של חודש גם לא תפתור את הבעיה אבל מכאן והלאה נראה שהחברות יצטרכו לקחת את הסיכון שאם לא יעמדו בלוחות הזמנים יאבדו את המענקים שהמשרד התחייב לתת להעניק להם על ביצוע הפרויקט.
מנכ"לית המשרד ציינה במכתב למנכ"לי החברות "אחזור ואציין כי משרד התקשורת מצפה מבעלי הרישיון להרחיב את העיבוי האנרגטי במרבית אתרי הקצה מוקדם ככל האפשר, וזאת בין אם יגישו בקשה לתמיכה ובין אם לאו. בכוונת משרד התקשורת, לתקן את רישיונות הרט"ן ולקבוע כחובה, לאחר תהליך שימוע, את העיבוי האנרגטי באתרי הקצה במטרופולין חיפה, וזאת החל מיום 30 בספטמבר 2024".
הגנרציה היא פרויקט שנועד להגביר את שעות הפעילות של אתרים סלולריים במקרה של הפסקות חשמל נרחבות. המשרד חילק את הארץ לאזורי סיכון וכרגע הפרויקט מתייחס לצפון המדינה בלבד לאזור חיפה שם המשרד דורש עבודה של 12 שעות ללא חשמל.
















