בזק ומשרד התקשורת שבים ומנהלים דיונים סביב הצעה, לפיה בזק תיטול על עצמה את השלמת פריסת הסיבים האופטיים באזורים שטרם נפרסו, לרבות אזורים שהוחזרו למשרד. בתמורה, תבוטל קרן התמרוץ שהמשרד מתכנן לגייס השנה, במטרה לקדם מכרזים נוספים עבור קבלנים שישלימו את פריסת הסיבים ברחבי הארץ. זוהי הפעם השנייה שבזק ומשרד התקשורת מקדמים פתרון דומה, בהמשך להסכם שהושג בשנה שעברה, במסגרתו בזק הרחיבה את הפריסה, והמשרד נמנע מגביית כספים לקופת התמרוץ.
מבחינה כלכלית, ההסדר המוצע משתלם לבזק, המממנת מחצית מכספי הקרן. לפיכך, מבחינתה עדיף להרחיב את פריסת תשתיות הסיבים בעצמה, במקום לשלם לקרן. נכון לעכשיו, נותרו עשרות אלפי בתים ללא פריסת סיבים אופטיים, כאשר חלק מהאזורים הללו הוחזרו למשרד התקשורת על ידי קבלנים שזכו באזורי תמרוץ. בין אם בשל המלחמה או קשיים אחרים, חלק מהקבלנים אינם עומדים בדרישות ובהתחייבויות שנטלו על עצמם, ולכן האזורים הוחזרו למשרד.
לאחרונה נחשף כי המשרד שוקל לצאת במכרזים מחודשים על אזורים אלו ואחרים, ובמקביל פועל לנקוט בסנקציות נגד הקבלנים שלא מילאו את חובותיהם. על רקע זה, בזק שבה והציעה למשרד לפרוס את האזורים הללו בעצמה, במקום לגייס מחדש כספים לקופת התמרוץ. ההצעה צפויה לזכות בתמיכת המפעילים האחרים, המעוניינים להימנע מהוצאת מיליוני שקלים נוספים לטובת קופת התמרוץ. למרות שמחצית הסכום ממומן על ידי בזק, היתרה מגיעה מהמפעילים האחרים, ולכן כולם מעדיפים לסיים את העניין בדרך זו.
אולם, משרד התקשורת עלול למצוא את עצמו במצב לא נוח, שכן מתווה הסיבים וקופת התמרוץ מתגלים כבעייתיים. המשרד ביקש לקדם תחרות באמצעות כניסת מתחרים חדשים, אך בפועל, אם יסכים להצעת בזק ולדרישת המפעילים התומכים בה, התוצאה תהיה שבזק תגיע לפריסה של קרוב ל-90% ממשקי הבית, לעומת 82% שתוכננו במקור, כאשר יתרת האזורים תושלם על ידי מתחרים מהשוק הפרטי. מצב זה מהווה הכרה בכך שהמודל של המשרד, ובכלל זה כל המתווה, הינם בעייתיים ביותר, בלשון המעטה.
















