נציגים מקרב החברות הסלולריות שהשתתפו בסיור שערך היום שר התקשורת, שלמה קרעי, ביישובים הבדואים בנגב, בהזמנתו של חבר הכנסת וליד אלהואשלה, הציעו להקים אתרים סלולריים במוסדות ציבור כגון בתי ספר, מועצות מקומיות ומסגדים. זאת במטרה למנוע פגיעה באתרים הנהרסים תדיר, בעיקר על ידי גנבים ועבריינים הדורשים דמי חסות בתמורה לשמירה על האתר. בעיית האתרים הסלולריים במגזר הבדואי מקשה מאוד על האוכלוסייה הזקוקה לשירותי סלולר. שרי תקשורת לדורותיהם ניסו להתמודד עם הבעיה ולגייס את המשטרה שתפעל נגד אותם גורמים עבריינים, אך ללא הועיל.
הפגישה שערך היום קרעי עם ראשי יישובים בדואים נערכה לצד אתר סלולרי שנשרף והושבת מספר פעמים. היו שרי תקשורת שוויתרו לחברות הסלולריות, ובעצימת עין התירו להן שלא להקים מחדש אתרים שנשרפו או נפגעו, מתוך ניסיון לגרום לרשויות המקומיות לפעול נגד אותם גורמים עבריינים החוזרים והורסים את האתרים. אולם, גם הרשויות המקומיות אובדות עצות, ומחזירות את הכדור למשרד התקשורת, שיחייב את החברות להקים את האתרים בכל זאת, אף שהן יודעות מראש כי הסיכוי שהאתר ישרוד נמוך מאוד.
אחת ההצעות שעלתה בדיון היא לנסות להקים את האתרים במיקומים ציבוריים, שסביר להניח כי גורמים עבריינים יעדיפו שלא לפגוע בהם, כגון רשויות מקומיות ומסגדים. עם זאת, בכל מקרה, הקמת אתר סלולרי בישראל היא תהליך הדורש זמן רב, כך שפתרונות מהירים לתושבים הבדואים בתחום הסלולר לא צפויים בקרוב.
















