מי שקיבל את הרושם שוועד העובדים של סלקום יישב בשקט על רקע הידיעות על כך שהחברה עשויה, בצורה כזו או אחרת, להיכנס לעסקת מכירה והשכרה של אתריה (Sale and Leaseback) על רקע חילופי הבעלות – כדאי שיחשוב שנית. ועד העובדים של החברה בראשות אורי אורן הודיע חד-משמעית שעסקה כזו לא תתרחש, והוועד לא יאפשר להיפטר מנכסי החברה.
אורי אורן כתב לעובדים: "כל ניסיון למכור או להשכיר בחזרה את תחנות הממסר ייתקל בהתנגדות עזה ובלתי מתפשרת מצד נציגות העובדים, ועלול להוביל לסכסוך עבודה. אנו קוראים לכם לחדול לאלתר מכל מהלך או מגעים לרכישת הנכסים של סלקום, ולא נאפשר את העברתם לגורם חיצוני".
עד כה, ועד העובדים של סלקום שמר על שקט ונמנע מלהצהיר הצהרות, אך נראה שהחששות בקרב העובדים עשו את שלהם, והוועד נאלץ לצאת בהודעה שתרגיע את הרוחות. על רקע העובדה שמלכתחילה העסקה בתנאי השוק הנוכחיים נראית קשה ליישום, וגם בחברות לא מאמינים שהיא עשויה להתממש בשל הריביות הגבוהות בשוק והעובדה שלעסקה כזאת נדרשת מסה גדולה של אתרים, הסיכוי שהעסקה תצא לפועל נמוך מאוד.
מבלי להיכנס לפירוט יתר, בפרטנר אין מצוקה של חוב הרובץ על החברה, ואילו בסלקום, שלכאורה נתפסת כחברה שהכי רוצה את המהלך, מבינים היטב שעסקה כזו מורכבת ומסובכת ליישום, וכבר הספיקו לצבור מספיק ניסיון כדי להבין שאין כדאיות כלכלית מאחורי המהלך. הקרנות המתעניינות הן תש"י, נוי וקיסטון. כל אחת מהן מנהלת או ניהלה שיחות עם פרטנר וסלקום. את קרן נוי רתם גיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק לשעבר, שיזם את המהלך באופן עצמאי. שרון הסיר לאחרונה את מועמדותו לדירקטוריון בנק לאומי מסיבות לא ברורות.
















