חברות סלולריות פנו למשרד התקשורת בבקשה להמשיך את הקפאת מכרז תדרי הגמ"מ (גלים מילימטריים) שבו זכו ביולי 2023. בפנייה, טוענות החברות כי המציאות הכלכלית לאחר מלחמת "חרבות ברזל" יצרה אי-ודאות עסקית גבוהה, המקשה על בניית מודל הכנסות עתידי לתדרים אלו. נדגיש כי זו לא הפעם הראשונה שהחברות מבקשות זאת.
החברות מציינות כי אין כיום תפוצה רחבה של ציוד קצה התומך בתדרי גלים מילימטריים, וכי יצרניות מובילות הודיעו שאין בכוונתן להשיק ציוד כזה באירופה בעתיד הנראה לעין. לאור זאת, טוענות החברה כי אין תכלית להקצאת תדרי גלים מילימטריים בהתאם לזכייה במכרז בעת הזו.
החברות שפנו מציעות להחזיר את דמי הרישיון לזוכים במכרז ולאפשר הקצאה זמנית או רישיון ניסוי לתדרים אלו לפי צורך ספציפי. לטענתן, צעד זה יאפשר לחברות ללמוד את התדר והטכנולוגיה ללא התחייבות כספית משמעותית, עד להתבהרות המצב בשוק.
יש לציין כי החברות זכו ב-800 מגה-הרץ בתחום תדרים של 26 גיגה-הרץ במסגרת המכרז, אך טרם הוקצו התדרים בפועל לזוכים. הבקשה להקפאה מגיעה על רקע השלכות מלחמת "חרבות ברזל" והשפעותיה על שוק התקשורת הישראלי.
משרד התקשורת טרם הגיב לבקשה, אך בעבר הוא ציין כי ההקצאה תביא לכך שהחברות ייאלצו להשתמש בתדרים וימצאו את השימושים, וזו הנחה שעדיין מוטלת בספק.
















