החברות הסלולריות מנסות לארגן פגישה עם גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד התקשורת, על מנת לנסות ולדחוק בהם לגלות מעורבות פעילה בנושא אגרות הסלולר. הגם שהחברות כבר שלחו מכתב משפטי, שמתריע לפני עתירה לבג"ץ, בפועל החברות מנסות להביא את משרד התקשורת לפעול על מנת לעשות עבודה מקצועית שתפחית את גובה האגרות.
בקרב החברות יודעים שהחלטה בנושא הפחתת האגרות נתונה בידי משרד האוצר, אך למרות זאת החברות סבורות שמשרד התקשורת, שעקרונית תומך בעמדתן וכבר הצהיר על כך שיש צורך להפחית את האגרות המשולמות על ידן, צריך לעשות יותר ולגלות יותר מעורבות בנושא, והדרך היא לעשות עבודה כלכלית שתקבע את גובה האגרות מחדש.
לאחרונה חשפנו כי החברות שכרו את עו"ד נגה רובינשטיין, לשעבר היועצת המשפטית של משרד התקשורת, כדי שתייצג אותן בהליך. במכתב ששלחו החברות באמצעותה הן טוענות כי האגרות גבוהות מדי וללא בסיס כלכלי. פרטנר, הוט מובייל, סלקום, פלאפון וויקום – דורשות ממשרד התקשורת לבחון מחדש את אגרות התדרים אותן הן משלמות מדי שנה. במכתב ששלחו החברות למנכ"לית המשרד, ליועצת המשפטית ולסמנכ"ל הכלכלה, הן טוענות כי האגרות, המסתכמות בעשרות מיליוני שקלים בשנה, נקבעו לפני כשלושה עשורים ללא ביסוס כלכלי ראוי.
לטענת החברות, משרד התקשורת מתעלם כבר שנים מהמלצות מבקר המדינה ומעמדתו שלו עצמו, לפיהן יש לבסס את האגרות על הערך הכלכלי האמיתי של התדרים. "אין זיקה בין סכום האגרה לבין הערך הכלכלי של התדרים, מה שהופך את האגרות למעשה למס", נכתב במכתב.
החברות מדגישות כי השינויים הדרמטיים בשוק הסלולר בעשור האחרון, ובהם ירידה חדה בהכנסות וברווחיות, מחייבים בחינה מחודשת של גובה האגרות. הן מציינות כי גם משרד התקשורת מכיר בכך שהנטל הכלכלי של האגרות כבד מדי.
במכתבן, דורשות החברות כי המשרד יתחיל מיד בעבודה כלכלית מקיפה לקביעת תעריפי האגרות מחדש, ויתחייב לסיימה תוך שישה חודשים. עד להשלמת העבודה, הן מבקשות להשאיר על כנה את ההנחה הקיימת של 28% על אגרות התדרים – הנחה שאותה רוצה לבטל האוצר והיא שורש הסכסוך הנוכחי.
נכון לעכשיו, משרד התקשורת טרם הגיב רשמית לפניית החברות ולכן נותר לראות כיצד יגיב לדרישה זו, ואם אכן תיערך בחינה מחודשת של אגרות התדרים, שעשויה להשפיע משמעותית על שוק התקשורת הסלולרית בישראל.
















