מגעים מתקדמים מתקיימים בין משרד התקשורת למשרד האוצר בניסיון לייצר מודל חדש שיתמרץ את הרשויות המקומיות לפרוס אתרים סלולריים בשטחן, כך נודע ל"זמן אוויר". המודל החדש נולד לאור המבוי הסתום במגעים בין הצדדים סביב הרצון של משרד התקשורת לתמרץ את החברות הסלולריות להקים יותר אתרים סלולריים, ומנגד הסירוב של האוצר לתמרץ חברות פרטיות באמצעות כסף ציבורי – בין אם מדובר בתמרוץ ישיר או בתמרוץ דרך הפחתת אגרות התדרים.
המנגנון הסופי של ההתחשבנות טרם הושלם, אך העיקרון הוא שרשות מקומית שתאפשר ותעודד הקמת אתרים סלולריים תתוגמל על כך. במשרד התקשורת מביעים שמחה מאופקת מהפשרה המסתמנת, שכן שר התקשורת שלמה קרעי כבר הביע את דעתו הנחרצת שהוא רוצה לקשור בין הפחתת האגרות לבין הקמה של יותר אתרי 5G כדי להקפיץ את מהירות הגלישה הסלולרית בישראל ולקדם את ישראל בדירוגים עולמיים. עם זאת, במשרד התקשורת מבינים כרגע שזה המרב שיוכלו לקבל בעת הזו בשל הבור בתקציב המדינה והגירעון הגדל, ולכן יסתפקו בכך בשלב זה.
הפשרה המסתמנת אמורה להיכלל בתקציב המדינה לשנה הבאה, וככל הידוע היא זוכה לתמיכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נקודה חשובה נוספת היא שהתוכנית החדשה תאפשר יישום מלא ומהיר של המהלך לזירוז הקמת אתרים סלולריים. כפי שפורסם לאחרונה, עבודת הצוות הבינמשרדי העוסק בקידום ה-5G ככל הנראה תתאדה, ובמקומה יביא משרד התקשורת המלצות אופרטיביות, כמו למשל התוכנית להכנסת שחקני תשתית חדשים לתחום תשתיות הסלולר וחיוב מינהל הדיור הממשלתי לאפשר הקמה של אתרים סלולריים במבנים שלו במחיר שכירות מפוקח ומוזל.
















