קרן קיסטון, נמצאת בשלבים מתקדמים של תכנון והקמת קמפוס חוות שרתים (Data Center) בסמוך לתחנת הכוח IPM שבבעלותה בבאר טוביה. הפרויקט, הנמצא כעת בשלב קבלת ההיתרים, מתוכנן להיות אחד ממתקני אחסון הנתונים הגדולים בישראל, עם קיבולת חשמל מתוכננת של 40 מגה-ואט (בשני שלבים של 20 מגה-ואט כל אחד). את הפרויקט מובילה לירן אבישר בן-חורין מנכ"לית משרד התקשורת לשעבר שאחראית על תחום תשתיות התקשורת בקרן.
היקף ההשקעה בפרויקט מוערך במאות מיליוני שקלים, והעבודות להקמתו צפויות להתחיל מיד לאחר השלמת תהליך קבלת ההיתרים. המיקום האסטרטגי של הקמפוס, בצמוד לתחנת הכוח IPM, נבחר בקפידה כדי להבטיח אספקת חשמל אמינה ויציבה למתקן, גורם קריטי בתפעול מרכזי נתונים.
החברה כבר החלה בשיחות מתקדמות עם לקוחות עוגן פוטנציאליים, ביניהם חברות טכנולוגיה מובילות וארגונים פיננסיים הזקוקים לשירותי אחסון נתונים מתקדמים.
תחנת הכוח IPM בבאר טוביה, שנחנכה ב-2020, היא תחנת כוח פרטית המופעלת בגז טבעי בהספק של כ-451 מגה-ואט.
שוק מרכזי הנתונים בישראל נמצא בצמיחה מואצת, עם ביקוש גובר מצד חברות מקומיות ובינלאומיות. מדובר על צמיחה בעשרות אחוזים שצפויה בתחום בשנים הקרובות. בשנה האחרונה התגלה מחסור בחוות שרתים על רקע המלחמה וכל התחום נקלע לאי וודאות מצד אחד, אך מצד שני למשקיעים ברור שהפרויקט תואם את מגמת ההתרחבות של תשתיות הענן בישראל, במיוחד לאור כניסתן של ענקיות הטכנולוגיה העולמיות לשוק המקומי.
















